آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

آغاز کمک های نظامی آمریکا برای آزاد سازی تکریت



مقامات نظامی آمریکا می گویند ارایه اطلاعات دقیق هوایی از مواضع داعش در تکریت می تواند در کمک به هدف گیری صحیح نیروهای داعش به نظامیان ارتش و شبه نظامیان شیعه عراقی کمک موثری کند.

عملیات بزرگ آزاد سازی شهر تکریت با پیوستن آمریکا به آن شدت بیشتری می گیرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از "یو اس ای تودی" یک مقام نظامی آمریکایی اعلام کرده است ، آمریکا از دوشنبه این هفته کمک های خود به نیروهای ارتش و شبه نظامیان شیعه عراقی برای آزاد سازی شهر تکریت را آغاز کرده است.

عملیات آزاد سازی تکریت (شهر زادگاه صدام) که به عنوان قدم نخست برای آزاد سازی شهر موصل از دست داعش انجام می شود با حضور نزدیک به 30 هزار نیروی ارتش و شبه نظامیان شیعه عراقی از ماه گذشته آغاز شده است اما در دو هفته گذشته به دلیل عدم پوشش هوایی مناسب و بالا رفتن تلفات نظامیان عراقی در پی استقرار واحدهای تک تیرانداز و بمب ها و مین های انفجاری کار گذاشته شده از سوی داعش در داخل تکریت، متوقف مانده است.

وزارت دفاع عراق پیشتر بدون اشاره به آمریکا اعلام کرده بود عملیات تکریت به دلیل نبود پوشش هوایی مناسب و از بیم افزایش تلفات نظامیان و غیرنظامیان متوقف شده است.

اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش


بر اساس گزارش یو اس ای تودی، آمریکا از روز دوشنبه  کمک های اطلاعاتی را در اختیار واحدهای نظامی ارتش و شبه نظامیان شیعه عراقی قرار داده است.

این کمک ها شامل ارایه اطلاعات دقیق هوایی و شناسایی به نیروهای عراقی می شود.

پیشتر برخی رسانه های عربی و آمریکایی از نقش پررنگ ایران در عملیات آزاد سازی تکریت ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده بودند از اینکه آزاد سازی تکریت بر نفوذ ایران در عراق بیفزاید ، نگران هستند.

ایران واحدهای نظامی در این عملیات ندارد اما به درخواست دولت عراق به نظامیان ارتش و شبه نظامیان شیعه عراقی مشاوره می دهد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است حاضر است عملیات هایی هوایی علیه ماضع داعش در تکریت صورت دهد، اما تا کنون مقامات عراقی برای انجام چنین حملاتی درخواست ارایه نکرده اند.

شهر تکریت به دلیل حضور غیر نظامیان موقعیت حساسی دارد و نگرانی مقامات عراقی از این است که حملات هوایی بی محابا به این شهر ، تلفات غیر نظامیان را افزایش دهد.

مقامات نظامی آمریکا می گویند ارایه اطلاعات دقیق هوایی از مواضع داعش در تکریت می تواند در کمک به هدف گیری صحیح نیروهای داعش به نظامیان ارتش و شبه نظامیان شیعه عراقی کمک موثری کند.

اسماعیل السودانی ژنرال بازنشسته عراقی در این باره به یو اس ای تودی می گوید:" فرماندهان نظامی عراقی عملیات آزاد سازی تکریت نیاز به اطلاعات دقیقی از محل استقرار واحدهای داعش در داخل شهر تکریت دارند."

عملیات آزاد سازی شهر تکریت بزرگ ترین عملیات نظامی علیه داعش از زمان تصرف شهر موصل در خرداد سال 93 است. این عملیات به رغم پیشرفت های سریع اولیه در داخل شهر تکریت به دلیل استقرار واحدهای تک تیرانداز و تله های انفجاری داعش به موانع جدی برخورد کرده است.

 

 اخبار بین الملل - عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------