سوالات بی‌پاسخ درباره سقوط ایرباس آلمانی



اخبار,اخبار بین الملل , سقوط هواپیمای آلمانی

نیویورک‌تایمز به نقل از مسئولان تحقیق سقوط هواپیمای آلمانی در جنوب فرانسه نوشته که یکی از دو خلبان‌ هواپیما به‌هنگام سقوط خارج از کابین بوده و نتوانسته به کابین برگردد.

به گزارش دویچه وله، شرکت هواپیمایی جرمن‌وینگز آلمان تابعیت بسیاری از ۱۵۰ سرنشین هواپیمای ایرباس خود را که در فرانسه سقوط کرد، منتشر کرده است. پیش از ظهر سه‌شنبه (۲۴ مارس/۴ فروردین) هواپیمای ایرباس ۳۲۰ خطوط هوایی جرمن‌وینگز که وابسته به شرکت هوایی لوفت‌هانزای آلمان است، در راه بارسلون به دوسلدورف در ارتفاعات آلپ سقوط کرد. در این سانحه همه ۱۴۴ مسافر و ۶ خدمه پرواز جان خود را از دست دادند. دلیل سقوط هواپیما هنوز روشن نیست.

بیشترین قربانی از میان شهروندان آلمانی بود که تعداد آن براساس آخرین آمار به ۷۲ نفر رسید. بعد از آلمان بیشترین قربانی این سانحه شهروندان اسپانیایی بودند که تعداد آن ۳۵ نفر اعلام شده است. ملیت‌های مختلف از ۱۴ کشور دیگر از جمله بریتانیا، ژاپن، کلمبیا، استرالیا، هلند، دانمارک، قزاقستان، ترکیه و ایران نیز در میان سرنشینان بوده‌اند. خانواده برخی قربانیان در نزدیکی محل حادثه حضور یافتند. جمع آوری و انتقال باقیمانده اجساد نخستین قربانیان این سانحه نیز آغاز شده است.

۱۶ نفر از قربانیان آلمانی، دانش آموزان یک دبیرستان از شهر ۳۷ هزار نفری "هالترن آم زی" در ایالت نورد راین وستفالن بودند که از سفر به بارسلون باز می‌گشتند. دو تن از معلمان این دبیرستان نیز که دانش آموزان را در سفر همراهی می‌کردند در سانحۀ سقوط این هواپیما جان باخته‌اند.

 جعبه سیاه هواپیما پیدا شد
با پیدا شدن یکی از جعبه‌های سیاه هواپیمای ایرباس و انتقال آن به اداره تحقیقات هوایی فرانسه در پاریس، بررسی علل سقوط این هواپیما ادامه دارد. ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه (۲۵ مارس/۵ فروردین) جعبه سیاه را گشودند.
 
رمی ژوتی رئیس اداره تحقیقات هوایی فرانسه بلافاصله در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که نتیجه استخراج فایل صوتی و تجزیه و تحلیل اطلاعات این جعبه سیاه ممکن است طول بکشد. وی اضافه کرد: «ما فقط موفق شده‌ایم یک فایل صوتی را استخراج کنیم که محتوای آن قابل استفاده است. اما هنوز کاملا قادر به شناسایی محتوای صداها نیستم ولی مشغول کار روی آن هستیم.»

گفتنی است خلبان هواپیما هیچ پیامی حاکی از وقوع وضعیت اضطراری مخابره نکرده و مشخص نیست که در زمان سقوط هواپیما دقیقا چه اتفاقی افتاده است. کارشناسان انتظار دارند بررسی اطلاعات جعبه سیاه به کشف دلایل سقوط کمک کند. رئیس اداره تحقیقات هوایی فرانسه تاکید می‌کند که هواپیما تا آخرین لحظه پرواز کرده و هیچ نشانی از انفجار نیست. ایرباس ۳۲۰ حاوی دو جعبه سیاه است که تابه‌حال پیدا شدن دومین جعبه سیاه تایید نشده است.

نیویورک تایمز: خلبان پشت در کابین مانده بود
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یکی از محققان ارشد که از ذکر نامش خودداری کرده نوشته است که اطلاعات جعبه سیاه نشان میدهد یکی از خلبانهای هواپیما درست قبل از سقوط هواپیما، در خارج از کابین خلبان بوده ولی به خاطر قفل شدن در کابین، موفق نشده بود به کابین برگردد.

خبرگزاری آلمان هم گزارش داده است که مسئولین شرکت هواپیمایی جرمنوینگز دراینباره اظهار بیاطلاعی میکنند. جرمن وینگز اعلام کرده است که از سال ۲۰۰۱ طبق مقرراتی که وضع شده امکان بازکردن در کابین از بیرون برداشته شده است. 

اخبار بین الملل - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------