آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اسامی خبرچینان سیا به دست انصارالله یمن افتاد



اخبار,اخباربین الملل,نیروهای جنبش انصارالله

روزنامه لس آنجلس تایمز روز پنجشنبه نوشت که نیروهای جنبش مردمی انصارالله یمن به پرونده های اطلاعاتی این کشور حاوی اطلاعاتی در باره عملیات مبارزه با تروریسم با حمایت واشنگتن از جمله نام های خبرچینان دست یافته است.

به نوشته این روزنامه و به نقل از مقام های آمریکا، نیروهای جنبش انصارالله در پی تصرف ساختمان اداره امنیت ملی یمن که با سازمان جاسوسی آمریکا سیا و چند سازمان اطلاعاتی دیگر همکاری می کرده است، این اطلاعات را بدست آورده اند.

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که به دلیل وخامت وضعیت امنیتی در یمن، تمامی کارکنان سفارتخانه خود را در صنعا با اطلاع عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی به طور موقت از این کشور بیرون برده است.

جف راتکه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود که این کشور به نظارت فعالانه بر تهدیدهای تروریستی با منشا یمن ادامه می دهد.

شبکه خبری سی ان ان نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که آمریکا قصد دارد حدود 100 نیروی عملیات ویژه باقی مانده خود را از یمن خارج کند.

به گزارش سی ان ان، وظیفه این نیروها اجرای عملیات ضد تروریستی علیه القاعده و گروه های وابسته به آن است.

منصور هادی که به عدن گریخته است، بی توجه به موج تروریسم در کشورش، دولت مستقلی را در راستای تجزیه یمن تشکیل داده و شورای امنیت سازمان ملل متحد را به مداخله فراخوانده است.

جنبش مردمی انصارالله پس از تصرف صنعا پایتخت در تابستان گذشته، تلاش های زیادی را با حمایت های مردمی در جهت مقابله با تروریسم و پاکسازی این کشور از فساد به عمل آورد.


  اخبار بین الملل  -  تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------