آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بودجه "محرمانه" براي هزينه‌هاي کاخ مجلل اردوغان



اخبار,اخباربین الملل,هزينه هاي کاخ رياست جمهوري اردوغان

پارلمان ترکيه به طرح وزارت کشور براي واگذاري بودجه سري به رياست جمهوري ترکيه رأي مثبت داد.

به گزارش العالم ، اين بودجه را رياست جمهوري ترکيه در حوزه هايي چون کمک به ارگان هاي اطلاعاتي، دفاعي، امنيتي و امور مرتبط با منابع عالي کشور به کار خواهد گرفت.

جلسه امروز پارلمان ترکيه که به تصويب مجموعه قوانين امنيت داخلي اختصاص داشت با طرح عجيب حزب عدالت و توسعه مواجه شد که در آن خواستار اختصاص بودجه سري و تصويب يک ماده قانوني شدند که براساس آن رئيس جمهور، قادر خواهد بود از بودجه صندوق مذکور براي هزينه هاي کاخ رياست جمهوري استفاده نمايد.

در توجيه اين درخواست آمده است: تعيين بودجه تخصيص يافته براي هزينه هاي رياست جمهوري جهت استفاده از آن براي نظام در زمينه خدمات محرمانه اطلاعاتي و دفاعي و امنيت ملي و منافع عالي کشور، امور مورد نياز براي حفظ هيبت کشور(ترکيه)، اهداف سياسي، اجتماعي، فرهنگي و خدمات فوري مي باشد.

ناظران بر اين باورند که اردوغان در تلاش براي ابتکار راه جديدي براي هزينه کردن بودجه عمومي براي رفاه زندگي شخصي و خانوادگي خود است و اين اقدام وي در زمينه معرفي خودش به عنوان يکي از سلاطين با انتقاد، تمسخر و تحقير از طرف فعالان پايگاه هاي اجتماعي مواجه شده است.

از سوي ديگر، تخصيص اين بودجه به کاخ رياست جمهوري ترکيه، به منزله آن است که اردوغان از اختيارات احمد داود اوغلو نخست وزير ترکيه در زمينه تصميم گيري درباره استفاده از بودجه ويژه و اختياراتش را به نفع خود مصادره کرده است.

تصويب اين بودجه باعث انتقادات تندي از سوي نمايندگان احزاب مخالف حزب عدالت و توسعه شده است؛ معترضان اين قانون را تسهيل در واگذاري بي حساب و کتاب بودجه به کاخ رياست جمهوري ترکيه دانستند.

روزنامه ترکيه اي "راديکال" نوشت: از نگاه مخالفان، اين قانون با نص قانون اساسي کشور منافات دارد و به نوعي نشان از سر فرود آوردن دولت برخاسته از حزب عدالت و توسعه در برابر کاخ رياست جمهوري ترکيه است؛ اين اتفاق يعني اردوغان همه چيز ترکيه را در اختيار گرفته و دولت احمد داود اوغلو در عمل اختيار خاصي ندارد.


 اخبار بین الملل  -  العالم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------