آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

ادعای جدید سفیر سعودی درباره یمن/ جنبش انصار الله کنترل کامل شهر تعز را به دست گرفت



اخبار,اخباربین الملل,بحران  یمن

سفیر عربستان سعودی در امارات مدعی شد عملیات عاصفة الحزم (طوفان قاطعیت) برای خدمت به مردم یمن است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه ، محمد بن عبدالرحمان البشر در گفتگو با این شبکه گفت: هدف از عملیات عاصفة الحزم (طوفان قاطعیت) خدمت به مردم یمن است.

وی گفت: عملیات عاصفة الحزم (طوفان قاطعیت) برای خیر یمن و مردم یمن است. مردم یمن در تمدن و ساختار ترکیب قبیله ای بخشی از عربستان سعودی هستند. همه می دانند که عربستان سعودی هیچ وقت در خدمت کردن به مردم یمن سستی نکرده است.

 

                                .............................................

 

 جنبش انصار الله کنترل کامل شهر تعز را به دست گرفت

جنبش انصار الله با استقرار تانک ها و زره پوش های خود در خیابان ها و محله های شهر تعز، کنترل کامل این استان را به دست گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری یمنی الخبر، منابع محلی در گفت وگو با این پایگاه خبری تسلط جنبش انصار الله بر شهر تعز و حضور نیروها و تجهیزات نظامی آن در خیابان ها و محله های این شهر را تایید کردند.
 
این منابع احتمال هدف قرار گرفتن شهر تعز توسط جنگنده ها عربستانی پس از ورود انصارالله به آن را زیاد دانستند.
 
منابع مذکور با اشاره به جذب نیرو توسط انصار الله در شهر تعز، همچنین حضور علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن در تایید نیروهای انصار الله در این شهر را علی رغم ادعای برخی رسانه ها مبنی بر خروج وی از یمن، تایید کردند.
 
عربستان سعودی با کمک متحدان عربی اش از بامداد پنجشنبه گذشته تجاوز هوایی علیه کشور یمن را آغاز کرده که در این حملات تاکنون صدها غیرنظامی یمنی کشته شده اند.
 
در بمباران یک اردوگاه پناهجویان یمنی از سوی هواپیماهای عربستانی، بیش از 300 غیرنظامی از جمله دهها کودک و زن کشته و مجروح شدند.
 
جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت آن کشور را به دست گرفته است.


اخبار بین الملل  - تابناک  , ایرنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------