آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

دست دادن اوباما و کاسترو (+عکس)



کاخ سفید نیز تایید کرد که این دو مقام ارشد آمریکا و کوبا با یکدیگر دست داده و به صورت مختصر با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

 رئیس‌جمهور آمریکا و همتای کوبایی‌اش در نشستی که در پاناما برگزار شد، دستان یکدیگر را به گرمی فشردند؛ اقدامی نمادین میان این دو رئیس‌جمهور که در اصل برای احیای روابط میان این دو دشمن دوران جنگ سرد محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تصاویر مخابره شده از نشست پاناما نشان می‌دهد که "باراک اوباما"، رئیس جمهوری آمریکا و "رائول کاسترو"، همتای کوبایی‌اش هر دو در لباس مشکی رنگ رسمی با یکدیگر دست داده و در جریان مراسم افتتاحیه این نشست با گروه کوچکی از رهبران به گفت‌وگو پرداختند.

 

اخبار,اخبار بین الملل,رئیس جمهوری آمریکا ,رائول کاسترو


کاخ سفید نیز تایید کرد که این دو مقام ارشد آمریکا و کوبا با یکدیگر دست داده و به صورت مختصر با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

یکی از مقام‌های کاخ سفید گفت یک گفتگوی غیررسمی کوتاه میان دو رئیس جمهور آمریکا و کوبا انجام شد. البته هنوز مکالمه‌ای طولانی میان این دو صورت نگرفته است.

انتظار می‌رود که اوباما و کاسترو بار دیگر امروز (شنبه) با یکدیگر ملاقات کرده و درباره اقداماتی با هدف احیای کامل روابط دیپلماتیک و تقویت روابط تجاری و مسافرت میان دو کشور به گفت‌وگو بپردازند.

اوباما اوایل روز گذشته درباره احیای روابط میان هاوانا و واشنگتن گفت: ما به دنبال عادی سازی روابط بین دو کشور هستیم و البته اختلافاتی با یکدیگر بر سر بسیاری از مسائل داریم.

وی ادامه داد: روزهای مداخله ما در آمریکای جنوبی به پایان رسیده و آن روزها پایان یافته است.

سخنان اوباما اندکی پیش از افتتاح نشست سران کشورهای قاره آمریکا در پاناما سیتی ایراد شد.

رئیس جمهوری آمریکا در نشست رهبران جامعه مدنی در پاناماسیتی گفت: "روزهایی که ایالات متحده می‌توانست در این بخش از جهان با برخورداری از مصونیت در امور کشورها دخالت کند بسر آمده است."

نشست رهبران قاره آمریکا در پاناما در حالی برگزار شده است که ونزوئلا از سوی آمریکا به شدت به خاطر اقدامات دولت این کشور با انتقادهایی مواجه شده است اما واشنگتن به دنبال کاهش این تنش‌هاست. این در حالی است که گزارش شده است یکی از مقام‌های ارشد واشنگتن با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در کاراکاس دیدار کرده است.


 اخبار  بین الملل  -   ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------