آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

داعش مسئول انفجار کنسولگری آمریکا در اربیل



اخبار,اخبار بین الملل,انفجار در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل

گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجار روز جمعه یک خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل عراق را به عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجار روز جمعه یک خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل عراق را به عهده گرفت و اعلام کرد که ساختمان نمایندگی دیپلماتیک واشنگتن در آن شهر هدف عملیات بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از بخش عربی شبکه سی ان ان آمریکا، گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای کوتاه در شبکه های اجتماعی از دخالت مستقیم خود در انفجار خودرو در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق خبر داد.

برخی گزارش ها از سه و یا چهار کشته در این انفجار خبر می دهند این در حالی است که سی ان ان تعداد تلفات این حادثه را 2 نفر اعلام کرده است.

یک مسوول در پلیس اربیل کردستان عراق در این ارتباط گفته است که چند فرد ناشناس تلاش کردند خودرو را وارد ساختمان کنسولگری آمریکا کنند، اما پیش از رسیدن خودروی بمب گذاری شده نیروهای امنیتی به سوی این ماشین شلیک و آن را منفجر کردند.

ماری هارف سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا از سلامت همه اعضای کنسولگری آمریکا در اربیل خبر داده است.

روز سخت دفاتر دیپلماتیک آمریکا در عراق

این انفجار در حالی صورت می گیرد که روز جمعه دفاتر دیپلماتیک آمریکا در عراق اعم از سفارتخانه در بغداد و کنسولگری در اربیل، روز خوشی را پشت سر نگذاشتند.

علاوه بر انفجار در نزدیکی کنسولگری واشنگتن در اربیل، در حالی که اخبار منابع عراقی از رسیدن جسد عزت الدوری معاون صدام دیکتاتور معدوم عراق به سفارت آمریکا برای آزمایش دی ان ان وی و تایید هویت او خبر دادند، تعدادی از نمایندگان پارلمان، وزیران و همچنین مسوولان محلی استان الانبار عراق در اعتراض به کم کاری آمریکا در مقابله با گروه تروریستی داعش در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، این شخصیت های عراقی روز جمعه در منطقه الخضرای عراق و مقابل سفارت آمریکا در بغداد نسبت به کم توجهی و اهمال آمریکا و ائتلاف ضد داعش دربرابر جنایت های این گروه تروریستی در استان الانبار واقع در 118 کیلومتری پایتخت اعتراض کردند.

فارس الفارس نماینده وابسته به ائتلاف نیروهای میهنی استان الانبار در پارلمان عراق گفت که در این تظاهرات اعتراضی وزیران ائتلاف میهنی، نمایندگان پارلمان و مسوولان استانی با هدف رساندن پیام خود درباره کوتاهی های آمریکا در قبال جنایت های داعش شرکت کردند.

وی افزود: فرزندان ما در الانبار با خونسردی کشته و آواره می شوند بدون اینکه دخالت موثری در این باره صورت گیرد.

پایگاه خبری کتابات نیوز نیز در این باره گزارش داد: شخصیت های سیاسی معترض تجمع کننده در برابر مقر سفارت آمریکا از «موضع شرم آور» ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا و کاهش فعالیت این ائتلاف به ویژه پس از آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار انتقاد کردند و افزودند: ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا عملکرد تهاجمی مطلوبی ندارد و به علت سستی آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور، گروه تروریستی داعش بر مناطق متعددی از الرمادی مسلط شده است.
 
اخبار  بین الملل  - ایرنا 
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------