آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

فرار ده هزار سرباز سعودی از خدمت



اخبار,اخبار بین الملل,حمله  نظامی  عربستان به  یمن

پایگاه خبری عراقی نهرین نت به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی نوشت: منابع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل اعلام کردند یکی از دلایلی که ریاض مجبور به اعلام آتش بس شد، فرار دسته جمعی سربازان سعودی از پادگان ها و مراکز نظامی این کشور بوده است.

این منابع که نامی از آنها ذکر نشده به نهرین نت گفتند، اطلاعات سازمان های اطلاعاتی غربی حاکی از فرار جمعی نیروهای نظامی عربستان از مراکز نظامی و پادگان ها و مرزهای این کشور با یمن بوده است.

به گفته این منابع، سازمان های اطلاعاتی غربی با ردگیری تماس ها بین فرماندهان نظامی سعودی و وزیر دفاع و فرمانده عملیات طوفان قاطعیت به این واقعیت پی برده اند.

گزارش های دیگر حاکی از فرار بیش از 10 هزار سرباز از واحدهای نظامی از گردان های ارتش و گارد ملی است.

برپایه اطلاعات سازمان های اطلاعاتی غرب فرار سربازان سعودی از پادگان های مرزی عاکفه ، لشکر چهارم در کوه های بردان ، مرکز مرزی الحصن ، منطقه جنوب الحد در الخوبه و مرکز السد در نجران بوده است.

کارشناسان نظامی معتقدند که ارتش عربستان ارتشی وارفته و قبیله ای و فاقد روحیه جنگی است و ورود به جنگ زمینی با یمن یک نوع خودکشی برای ارتش عربستان بود زیرا پایداری و استقامت یمنی ها در ششمین جنگی که حوثی ها (نیروهای مردمی انصارالله) با نظام یمن و با مشارکت عربستان داشتند، باعث شکست نظام سابق یمن به رهبری عبدالله صالح شد و در اولین حمله ای که نیروهای قبیله ای یمن به همراه حوثی ها علیه نظامیان سعودی کردند، آنان در همان وحله اول شکست خوردند.

رادیو اروپایی اوستن نیز در گزارشی که در همین زمینه در 20 ماه جاری (31فروردین) منتشر کرد گفت که غربی ها از احتمال موفقیت افراد مسلح حوثی (انصارالله) و یا قبایل همپیمان با آنها در سلطه بر منطقه جیزان که ساکنان آن در همان هفته اول جنگ به طور جمعی از این منطقه نقل مکان کرده اند ، نگرانند.

این رادیو که از اوسلو پخش می شود، تاکید کرد، بین مراکز بررسی های غربی و سازمان های اطلاعاتی اروپایی توافق نظر وجود دارد که عربستان از نیروی رزمی واقعی برخوردار نیست و نیروهای زمینی نمی توانند با ارتش یمن و یا حوثی ها (انصارالله) و یا نیروهای قبیله ای مقابله کنند.

در این گزارش آمده است، هر گونه درگیری های زمینی منجر به سقوط مراکز مرزی و شهرهای عربستان می شد و این کشور را در معرض تقسیم و فروپاشی قرار می داد.

علاوه بر آن ناهمواری ها و وجود کوه های بلند و دره های عمیق زمینه مناسبی برای رزمندگان یمنی بود تا در مقابل حملات عربستان مقاومت کنند و به سمت شهرهای این کشور یورش برده و آنها را تحت سلطه خود در آورند در این صورت نیروهای زمینی عربستان به سختی می توانستند مناطق تحت سلطه یمنی ها را پس بگیرند و همین مساله آغازی برای تقسیم و جدایی و فروپاشی عربستان می شود.


  اخبار  بین الملل  -  تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------