آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پرهزينه ترين کابينه رژیم صهیونیستی تشکيل شد



اخبار,اخباربین الملل, نتانیاهو

یدیعوت آحارونوت کابینه جدید رژیم صهیونیستی را پرهزینه ترین کابینه در تاریخ این رژیم دانست.

به گزارش صداوسیما، پایگاه اینترنتی این روزنامه در مطلبی به قلم شائول آمستردامسکی نوشت، در شرایطی که همه توافق های ائتلاف امضا و دولت جدید برای انجام وظایف خود آماده شده است، اکنون زمان آن رسیده است که محاسبات و مقایسه های خود را انجام دهیم. هزینه کلی همه توافق های انجام شده برای تشکیل دولت ائتلاف جدید بسیار بیشتر از آن چیزی است که برای تشکیل دولت های گذشته صرف شده است.

با احتساب توافق احتمالی با حزب شاس که قرار است نتیجه آن به زودی منتشر شود، هزینه این ائتلاف شش میلیارد و هفتصد میلیون شِکِل در سال برآورد شده است. فقط برای مقایسه، هزینه توافق های ائتلاف که در سال 2006 به تشکیل دولت ایهوت اولمرت منجر شد، برای یک دوره سه ساله یک و نیم میلیارد شِکِل بود. هزینه تشکیل دولت دوم نتانیاهو در سال 2009 دو میلیارد و نهصد میلیون شِکِل بود و وی برای تشکیل دور سوم دولتش در سال 2013 در واقع هیچ هزینه ای نکرد زیرا حزب اسرائیل بیتنا به حزب لیکود ملحق شده بود و نمی توانست چیزی درخواست کند و احزاب دیگر مثل یش عتید، بیت یهودی و هاتنوا نیز چیزی درخواست نکرده بودند.

این روزنامه در ادامه بسیار دقیق مفاد توافق ائتلاف و امتیازهایی که نتانیاهو به احزاب مختلف در دولت ائتلاف داده است و نیز تغییرات احتمالی در قوانین دولت جدید را بررسی و در نهایت نتیجه گیری کرده است، چون دولت ائتلاف تنها شصت و یک کرسی از صد و بیست کرسی پارلمان را به خود اختصاص داده است، به احتمال زیاد در صورت ناتوانی اعضای احزاب مختلف برای همکاری، ثبات دولت به خطر خواهد افتاد.


 اخبار  بین الملل -  صدا وسیما
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------