آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

ابوسیاف، مهره کلیدی داعش کشته شد



اخبار,اخبار بین الملل,سرکرده داعش

ابوبکر البغدادی سرکرده دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به شدت مخفی است و برخی از وظایف مربوط به فرماندهی روزمره نیروهای این گروه را به ابوسیاف واگذار کرده بود و نقش او در این زمینه به صورت فزاینده افزایش یافته بود.

سی ان ان تروریست کشته شده در سوریه را یکی از دستیاران اصلی سرکرده داعش توصیف کرد.

به گزارش «انتخاب»، وبسایت این شبکه آمریکایی نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خودش مجوز عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا را در شرق سوریه داده بود. مشخص نیست چرا اوباما حاضر شده است نیروهای نظامی آمریکا چنین مخاطره ای را در عملیات در خاک سوریه به جان بخرند.

منابع مطلع درباره این عملیات به سی ان ان گفته اند که ابوسیاف فرد کشته شده در این عملیات ، به صورت فزاینده ای در بخشهای فرماندهی و کنترل داعش نقش داشته است.

ابوبکر البغدادی سرکرده دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به شدت مخفی است و برخی از وظایف مربوط به فرماندهی روزمره نیروهای این گروه را به ابوسیاف واگذار کرده بود و نقش او در این زمینه به صورت فزاینده افزایش یافته بود.

آمریکا نام ابوسیاف را در فهرست سرکردگان دولت اسلامی قرار نداده بود که تحت تعقیب جدی خودش داشت اما به یکباره می بینیم نام او در این ردیف قرار می گیرد و اعلام می شود.

ابوسیاف در تامین منابع مالی از طریق فروش غیرقانونی نفت و گاز برای شبکه تروریستی دولت اسلامی نقش جدی ایفا می کرد. ابوسیاف در درگیری های ناشی از این عملیات نیروهای عملیات ویژه آمریکا کشته اما همسرش به نام ام سیاف دستگیر شد.

وزیر دفاع آمریکا گفته است که ظاهرا همسر ابوسیاف نقش بسیار مهمی در فعالیتهای تروریستی دولت اسلامی ایفا می کرده و در زندانی کردن یک زن جوان فرقه ایزدی شریک جرم بوده است. این زن ایزدی در این عملیات شب گذشته نجات پیدا کرد.

 

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای و بیان جزییات این عملیات از نیروهای حاضر در این عملیات تشکر کرد. نام ابوسیاف برای بسیاری از کسانی که رویدادهای مربوط به دولت اسلامی را دنبال می کنند چندان آشنا نبوده است. اما حالا مشخص شده است که نیروهای عملیات ویژه و دستگاههای اطلاعاتی آمریکا از مدتها قبل به دنبال وی بوده اند و جان خود را به خطر انداخته اند تا در خاک سوریه عملیات کنند و این ریسک، ارزش عملیات را داشته است.


  اخبار بین الملل  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------