آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آزادي رمادي از تكريت ساده تر است




 اخبار,اخباربین الملل,آزادي رمادي

سخنگوي نيروهاي دواطلب مردمي عراق اعلام كرد كه آزادسازي شهر رمادي مركز استان الانبار از شهر تكريت ساده تر و سريعتر است.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، يوسف الكلابي، در گفت وگو با شبكه تلویزیونی عراقی سومريه نيوز خاطرنشان کرد: تجهيزات فراهم و زمينه سازي براي تشكيل اتاق عمليات در سطح فرماندهي نيروهاي داوطلب مردمي آغاز شده است و ما در آستانه تكميل طرحي فراگير و كامل براي كمك به استان الانبار و پاكسازي آن با همكاري و هماهنگي نيروهاي امنيتي و عشاير شريف هستيم.

وي با انتقاد از برخي از سياستمداران عراقي كه همگام با اهداف كشورهاي خارجي حركت مي كنند، افزود: برخي سياستمداران وجدان، كشور و ملت خويش را به خارج فروختند.

الكلابي گفت: برخي افراد خرابكار و باندهاي ويژه سرقت هستند كه در محل درگيري ها حضور مي يابند و با سوء استفاده از اوضاع به دنبال سرقت و چپاول هستند كه ما برخي از آنها را دستگير كرده ايم.

ارتش عراق نیازمند به بازسازی
وي افزود: ارتش عراق از بيش از 10 سال پيش براساس يك سري مباني نادرست تشكيل و پايه ريزي شد و نياز به بازسازي كامل و بازنگري در كادر فرماندهي دارد.

الكلابي گفت: ساختار مناطق جغرافيايي استان الانبار نسبت به استان صلاح الدين ساده تر است و عشاير نيز براي آزادسازي الانبار از دست گروه تروريستي داعش داوطلب شده اند و بر اين اساس، نبرد ساده و سريع تر خواهد بود. ما دستگاه ها و تجهيزات ويژه اي داريم كه براي اولين بار بكار گرفته خواهد شد و دشمن و حاميان آنها را غافلگير خواهد كرد.

وي تصريح كرد: ما اظهارات برخي مسوولان دولتي و مسوولان محلي را زير نظر داشته و ضبط مي كنيم و مسيري قضايي و حقوقي را براي پيگرد دشمنان ملت عراق در دستور كار خود قرار خواهيم داد. مسوولانی كه اطلاعات را درز مي دهند و در برابر عراق قد علم مي كنند؛ در مسير معكوس گام بر مي دارند.

 

اخبار  بین الملل  -  سایت  العالم 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------