آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

نشست ژنو درباره یمن به تعویق افتاد



اخبار,اخباربین الملل,بحران  یمن

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند، نشست یمن که قرار بود پنج شنبه آتی در ژنو برگزار شود به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش  شبکه اسکای نیوز عربی، به احتمال زیاد تعویق نشست ژنو که گروه‌های یمنی امید زیادی به آن بسته بودند به دلیل کارشکنی‌ها و شرط و شروط‌هایی است که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن برای حضور در این نشست مطرح کرده است.

 

تمامی گروه‌های سیاسی یمنی برای شرکت در نشست ژنو دعوت شده بودند و این نشست با استقبال گروه‌های مختلف در داخل و خارج این کشور از جمله انصارالله مواجه شده بود و قرار بود تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود. هدف از نشست ژنو حل و فصل مشکلات موجود در یمن به ویژه توقف حملات عربستان بود.

منصور هادی اخیرا در نامه‌ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل شروطی را برای مشارکت در این نشست اعلام کرده بود که ظاهرا تحقق آن برای سازمان ملل و پذیرش آن‌ از سوی گروه‌های یمنی مقبول نبوده است. منصور هادی در این نامه شرط کرده بود که مذاکرات براساس توافق‌های پیشین وی و گروه‌های سیاسی یمن به ویژه مذاکرات اخیر ریاض که بدون حضور حوثی‌ها برگزار شد، از سر گرفته شود. منصور هادی همچنین خروج کامل حوثی‌ها از شهرهای یمن به ویژه صنعاء و عدن و نیز اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت را پیش شرط حضور خود در نشست ژنو اعلام کرده بود. وی همچنین حضور فعال شورای همکاری خلیج فارس را در این نشست خواستار شده بود.
 
 اخبار  بین الملل  -  ایسنا   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------