آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

مقایسه ۲عکس برای اثبات همکاری آمریکا با داعش



عراقی ها برای نشان دادن چهره واقعی آمریکا در جنگ علیه داعش، یک کار مقایسه ای تصویری انجام داده و 2 ستون خودرویی در جاده های عراق را با فاصله زمانی 24 ساله کنار هم قرار داده اند

عراقی ها برای نشان دادن چهره واقعی آمریکا در جنگ علیه داعش، یک کار مقایسه ای تصویری انجام داده و 2 ستون خودرویی در جاده های عراق را با فاصله زمانی 24 ساله کنار هم قرار داده اند تا افکار عمومی جهان درباره بی توجهی آمریکا به ستون های خودرویی داعش در جاده های عراق قضاوت کنند.

به گزارش ایرنا ، خبرگزاری المعلومه در گزارش خود تصاویری از تردد ستون های خودرویی متعلق به داعش در جاده های عراق را که در ماه های اخیر زیر دید جنگنده های مدرن نیروهای ائتلاف بین المللی ضدداعش به رهبری آمریکا تردد می کنند، در کنار یک تصویر تاریخی از بمباران ستون نظامیان عراقی، هنگام عقب نشینی از کویت در سال 1991 میلادی، برای قضاوت به نمایش گذاشته است.

 

اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش


در جریان بمباران ستون نظامیان عراقی در زمان خروج از کویت، 200 تن کشته شده و یک هزار و 500 ارابه جنگی منهدم شد؛ درحالی که خط سیر این ستون مشخص بود که در حال خارج شدن از کویت است؛ آن جاده بعدها به همین دلیل به جاده مرگ در عراق معروف شد.

تصاویر دیگر اما مربوط به ستون های خودرویی داعش است که بدون دردسر در جاده های صلاح الدین، دیالی و الانبار تردد می کنند و جنگنده های 70 کشور عضو ائتلاف هم آنها را می بینند و با آنان کاری ندارند.

این گزارش در روز دوشنبه، پس از یک سلسله انتقادهای پراکنده شخصیت های عراقی منتشر شد که آمریکا را در سقوط الرمادی مقصر معرفی کرده و سرزنش کردند.

تندترین انتقاد را قاسم الاعرجی رییس فراکسیون بدر در پارلمان عراق دردیدار سفیر آلمان کرد که گفت: ائتلاف بین المللی یک دروغ آمریکایی است.

آمریکایی ها هفته گذشته در مسیر حرکت ستون های داعش از خاک سوریه به سمت الرمادی، حتی مانع هم ایجاد نکردند و اجازه دادند تا آنان به سلامت وارد این شهر شوند و پس از آن اعلام کردند که ارتش عراق انگیزه و اراده جنگیدن ندارد و بهانه آوردند که طوفان شن بود.

یکی از انتقادهای جدی عراقی ها به آمریکا این است که آنها برای جلوگیری از حضور و مشارکت نیروهای مردمی در عملیات الانبار و کمک این نیروها به ارتش و نیروهای امنیتی به دولت عراق آنقدر فشار وارد ساختند تا سرانجام الرمادی سقوط کند.

شخصیت ها و جریان های سیاسی عراق، اعتماد خود را به شعارهای آمریکا درخصوص جنگ علیه داعش و تروریست ها در منطقه و عراق، از دست داده اند و نسبت به آن تردید دارند زیرا جنگنده های این کشور در ماه های گذشته روزانه بیش از سه تا پنج سورتی پرواز برفراز خاک عراق نداشته اند و آن هم به طور مستمر نیروهای عراقی و مردمی (الحشد الشعبی) را بمباران کرده اند و آنطور که در گزارش المعلومه آمده، آن را «شلیک دوست یا آتش اشتباهی» می خوانند.

سیاست های نامتوازن و غیرمتمرکز واشنگتن، این روزها در عراق، بازتاب های تندتری پیدا کرده بطوری که باعث شده حتی شخصیت های معتدل که همواره سعی داشته اند در ارتباط با آمریکا محتاطانه تر برخورد کنند، روی دربایستی ها را کنار بگذارند.

آمریکایی ها در جنگ عراقی ها با داعش از خردادماه پارسال تا امروز مشارکت ملموسی نداشته اند؛ آنها در ابتدای بحران که بغداد در آستانه سقوط قرار گرفته بود، برای کمک به دولت عراق شرط گذاشتند و اعلام کردند که تنها درصورتی به کمک خواهند آمد که مالکی دیگر در قدرت نماند.

اما آمدن حیدرالعبادی هم باعث نشد که آمریکایی ها آستین بالازده و برای نشان دادن جدیتشان در شعارهای ضد تروریستی وارد عمل شوند.

آنها تا امروز از تعهداتشان در قبال عراق براساس توافقنامه امنیتی امضا شده میان دو کشور طفره رفته و حتی از تحویل تسلیحات خریداری شده به دولت عراق که پول آن نیز پرداخت شده، امتناع کرده اند.


  اخبار  بین الملل  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------