انتقاد عجیب پنتاگون از نیروهای شیعه: چرا نام عملیات خود علیه داعش را «لبیک یا حسین» گذاشته اید؟



اخبار,اخباربین الملل,وزارت دفاع آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه از نامی که شبه نظامیان شیعه عراقی برای عملیات خود بر ضد گروه افراط گرای داعش انتخاب کرده اند، انتقاد کرد.

فرانس پرس نوشت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه از نامی که شبه نظامیان شیعه عراقی برای عملیات خود بر ضد گروه افراط گرای داعش انتخاب کرده اند، انتقاد کرد.

به گزارش «تیک»، شبه نظامیان شیعه عراقی برای ضدحمله خود بر ضد داعش به منظور پس گرفتن کنترل رمادی نام «لبیک یا حسین» را که مختص شیعه است، انتخاب کرده اند در حالی که رمادی که این عملیات برای آزادسازی آن صورت می گیرد، یک منطقه سنی نشین است.

سرهنگ استیون وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره نامی که شبه نظامیان شیعه عراقی برای عملیات خود انتخاب کرده اند، تاکید کرد: من فکر می کنم که اینکار به حل مشکل کمکی نخواهد کرد. ما پیوسته گفته ایم که کلید پیروزی بر ضد داعش و راه بیرون راندن داعش از عراق، این است که عراقی ها متحد شوند، اختلافات قومی خود را کنار بگذارند و همگی بر ضد خطرات مشترکی که آنها را تهدید می کند، بسیج شوند.

نیروهای عراقی روز سه شنبه عملیاتی را به منظور مقابله با گروه افراط گرای داعش در استان راهبردی الانبار و پس گرفتن کنترل شهر رمادی مرکز این استان آغاز کردند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای این عملیات از واحدهای بسیج مردمی (حشدالشعبی به زبان عربی) دعوت کرده است. این گروه یک گروه شبه نظامی است که اکثر نیروهای آن را شیعیان عراقی تشکیل می دهند. این گروه در گذشته نیز به ارتش عراق در مقابله با افراط گرایان کمک کرده است.

این گروه برای عملیات جدید خود بر ضد داعش در استان الانبار نام لبیک یا حسین را انتخاب کرده است که به یکی از محترم ترین شخصیت های جهان شیعه اشاره می کند.

نیروی شبه نظامی شیعه عراقی که این عملیات را آغاز کرده اعلام کرده است که حدود چهار هزار مرد مسلح به سمت شمال رمادی در حرکت هستند.

دولت آمریکا اعلام کرده است باید مشخص شود که تمام شبه نظامیان شیعه که بر ضد داعش می جنگند تحت کنترل دولت عراق هستند. اما سخنگوی پنتاگون از اظهار اطمینان در این باره خودداری کرد.


سرهنگ استیون وارن تاکید کرد: اکثر شبه نظامیان عراقی تحت کنترل دولت عراق هستند اما من نمی دانم که آیا شبه نظامیانی هم هستند که دولت عراق کنترلی بر آنها ندارد یا خیر.


 اخبار  بین الملل  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------