آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

پیوستن 600 دختر اروپایی به داعش / عروس های داعش حق برگشت ندارند



به دلیل تعداد بالای جنگجویان خارجی در داعش، درخواست ها برای جذب دختران اروپایی در طرحی به معروف به "عروس های جهادی" نیز بیشر شده است.

حدود 600 دختر از کشورهای اروپایی با سفر به سوریه، به داعش پیوسته اند. از این تعداد تنها دو دختر به خانواده خود برگشته اند.

به گزارش عصرایران، روزنامه انگلیسی دیلی میل با انتشار این خبر نوشت: کارشناسان دلیل تعداد بالای پیوستن دختران و زنان در اروپا به داعش را تبلیغات موثر و عشق به ماجراجویی دانسته اند.

این دختران به طرح "عروس های جهادی" پیوسته اند که داعش در غرب برای آن تبلیغ می کند.


براساس نظر محققان، بسیاری از زنان و دختران خارجی پس از پیوستن به داعش نمی توانند از دست این گروه مسلح فرار کنند حتی اگر به این نتیجه برسند که اشتباه کرده اند؛ به دلیل زندگی تحمیلی بر این دختران آنها نمی توانند فرار کنند.

دو دختر بنگلادشی تبار انگلیس که با فرار به سوریه به داعش پیوستند

اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش


محققان اضافه کردند: به دلیل تعداد بالای جنگجویان خارجی در داعش، درخواست ها برای جذب دختران اروپایی در طرحی به معروف به "عروس های جهادی" نیز بیشر شده است. این دختران به محض ورود به سوریه با جنگجویان داعش ازدواج می کنند. آنها پس از ازدواج تحت نظر همسران داعشی خود و سران این گروه قرار می گیرند.

این تازه عروس های داعش اجازه سفر ندارند و در صورت مخالفت از مقررات، با مجازات شلاق یا بدتر از آن روبه رو خواهند شد.

 

اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش


همچنین از میان دختران بازگشته از داعش می توان به دختر هلندی به نام Sterlina Petalo اشاره کرد که در سال 2014 به سوریه سفر کرد و به داعش پیوست و با یک داعشی هلندی در شهر رقه سوریه ازدواج کرد ولی بعد از مدتی پشیمان شد و با فرار از مناطق داعش، به کمک مادرش که به سوریه رفته بود به هلند برگشت.

دختر دوم هم بعد از پشیمانی از پیوستن به داعش، توانست با فرار به سمت مرزهای ترکیه، در شهر غازی عنتاب ترکیه ضمن ملاقات با پدرش با کمک او به کشورش برگردد. 

 

 اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------