چرا پاسخ یمنی‌ها به تجاوز عربستان با تأخیر آغازشد ؟



اخبار,اخباربین الملل,حملات  عربستان  به  یمن

عضو كميته عالی انقلابي يمن تاكيد كرد كه شكست تجاوزگری نظامی سعودی عليه يمن در همان هفته اول ثابت شد، و يمنی ها با تاخير پاسخ اين تجاوزگری را دادند تا به طرفهای داخلی و جهان خارج ثابت كنند كه رويكردی خصمانه ندارند.

"محمد مفتاح" روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: دشمن در آغاز تلاش کرد تا روحیه ملت یمن را در هم بشکند و مدعی شد که توانسته است تمام قدرت ملت یمن در پاسخ به تجاوزگری و مقابله با آن را از بین ببرد و یمنی ها چاره ای جز تسلیم شدن ندارد اما عملیات ویژه نظامی یمنی ها بیانگر این واقعیت مهم است که این تجاوزگری شکست خورده و به اهداف خود نخواهد رسید.


وی تاکید کرد: تجاوزگری از همان هفته اول در رسیدن به اهدافش شکست خورد. آنها می خواستند مردم یمن را به طور ذلت باری تسلیم کنند اما شکست خوردند و اکنون پاسخ روز افزون و تدریجی یمنی ها آغاز شده است. این پاسخ در آینده با اقدامات غیرمنتظره بزرگ و بسیار قوی همراه خواهد بود تا جایی که ممکن است به معادله در منطقه را به طور کامل تغییر دهد.


مفتاح گفت: به صراحت تمام باید بگویم که ما پیش بینی این تجاوزگری از یک کشور همسایه را نداشتیم و مسؤولیت این کشور ایجاب می کرد که در کنار ملت یمن باشد و برای حل هرگونه مشکلی تلاش کند. به هیچ وجه انتظار این تجاوزگری را نداشتیم زیرا اساسا توجیهی برای آن وجود ندارد اما به هر حال، تجاوزگری وحشیانه و غیرمنتظره ای علیه ملت یمن صورت گرفت.


وی تصریح کرد: وقتی ملت یمن به این تجاوزگری پاسخ نداد، دشمن متکبر و زورگو فکر کرد که ملت یمن تمام شده است و قدرتی برای پاسخ به تجاوزگری ندارد. بعد از دوره ای صبر، پایداری، تلاش برای متقاعد کردن دشمن جهت خودداری از ایجاد دشمنی بین دو ملت در شبه جزیره عربی و متقاعد کردن تمام جهان به توجیه ناپذیر بودن تجاوزگری دشمن، تلاش برای پاسخ به این تجاوزگری آغاز شد.


مفتاح خاطرنشان کرد: ما از لحظه اول تجاوزگری از موشک های ساخت داخل استفاده نکردیم زیرا آماده نبودیم که به هیچ وجه با یک کشور همسایه مقابله کنیم. ما خودمان را آماده کرده بودیم که از ملت خود در برابر تجاوز بیگانگان علیه منطقه دفاع کنیم اما وقتی این تجاوزگری صورت گرفت، حق قانونی و مشروع برای دفاع از ملت خودمان را دنبال کردیم.


وی افزود: آنها همه مناطق مرزی یمن در استان های صعده، حجه و جوف را با قویترین سلاح های ممنوع شده در سطح بین الملل هدف قرار می دهند و اکنون ما دفاع را آغاز کرده ایم. این دفاع بعد از آن آغاز شد که همگان در داخل و خارج متقاعد شدند که ما رویکردی خصمانه نداریم و بدنبال تجاوزگری به احدی نبوده، بلکه خواهان حسن همجواری بوده ایم.


 اخبار  بین الملل  - سایت  العالم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------