آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

دو ماموریت زنان غربی عضو داعش



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

یک رسانه عراقی در گزارشی به ماموریت‌هایی که داعش برای زنان غربی در نظر می‌گیرد و اوضاع نابسامان آنها پرداخته است.

به گزارش تسنیم، روزنامه الصباح در مطلبی با عنوان جهاد نکاح و عملیات انتحاری دو ماموریت زن های غربی عضو داعش آورده است: یکی از زنان که اخیرا از داعش جدا شده است تاکید کرد که سه دختر انگلیسی که از نزد خانواده های خود برای ملحق شدن به داعش فرار کرده اند درحال حاضر مشغول آموزش های ویژه هستند و به احتمال زیاد دست به عملیات انتحاری در خاورمیانه خواهند زد.

این زن که ام اسماء نام دارد (لقبی که در زمان حضورش در داعش به آن داده اند) گفت: با دختران دیگر یعنی امیره عباسف کادیزا سلطانه و شیما بیگم که به سوریه از طریق ترکیه رفته اند قبل از انتقال به یکی از مراکز داعش دیدار کردم. داعش آنها را برای انجام اقدامات انتحاری آموزش می دهد.

زنی که در دهه دوم عمر خود به سر می برد و توبه کرده جهاد نکاح است تاکید کرد که تیمی از کارشناسان پایگاه اجتماعی دختران را جذب و آنها را به سفر به ترکیه ترغیب کرده اند. دختران در هنگام ورود خرسند هستند.

الصباح می نویسد: گزارش ها حاکی است که نقش ام اسماء مصاحبه با دختران هنگام رسیدن آنها و آماده کردن آنها برای جهاد نکاح بوده است و هنگامی که این سه دختر وارد مرز سوریه شدند نمی دانستند که آنها و دیگر دختران مشابه آنها راه برگشتی ندارند.

سارا خان یکی از زنان مسلمان انگلیس که درباره خطرات جذب اتباع خارجی توسط داعش فعالیت می‌کند، گفت: فکر نمی کنم که این دختران بتوانند موضوع بازگشت خود را بررسی کنند زیرا آنها نمی دانند که تصمیم بدون برگشتی را گرفته اند.

یک فعال حقوق بشری در این باره گفت: بیشتر کسانی که به سوریه برای پیوستن به داعش رفته اند سرخورده و نا امید هستند و بیشتر آنها از اوضاع نابسامانی رنج می برند و در مطالب خود در شبکه های اجتماعی گفته اند که این زندگی که به ما وعده داده شده بود نیست.

بر اساس گزارش نشنال پست کانادا فقط دو زن موفق به فرار از جهنم داعش شده اند و این از تعداد قریب به 600 زن و دختر غربی است که به گروه های افراطی در سوریه ملحق شده اند.

الصباح می نویسد: شاید حکایت استریلا پتالو درباره زنان بدون برگشت داعش یک استثنا باشد. وی که دختر هلندی است در سال 2014 به سوریه می رود و در آنجا عایشه لقب می گیرد و با یک تروریست هلندی ازدواج می کند و یک ماه بعد به مرز با ترکیه می رود و با مادرش دیدار و به هلند بازگردانیده می شود و هنگام بازگشت به اتهام ملحق شدن به یک گروهک تروریستی بازداشت می شود.

دومین زن که توانست از چنگ داعش بگریزد یک زن 25 ساله انگلیسی است که پلیس انگلیس هویت وی را فاش نکرد اما گویا همین ام اسماء است. وی به همراه طفل شیرخوار خود به الرقه مرکز اصلی داعش در سوریه رفت اما هنگامی که فهمید اشتباه کرده است با خانواده اش تماس گرفت و موفق به عبور از مرز سوریه با ترکیه شد و با پدرش در آنجا دیدار کرد.

مشخص نیست که وی چگونه توانست مسافت 250 کیلومتری از الرقه به شهر غاز عنتاب ترکیه در مجاورت سوریه را طی کند. وی هنگام بازگشت به انگلیس بازداشت شد و هم اکنون به قید ضمانت آزاد است و اتهاماتی متوجه وی است.

الصباح می‌افزاید: حالتی از سرخوردگی و یاس در میان کسانی که خود را در چنگال داعش می بینند مشاهده می شود و داستان های زیادی از کسانی که توانسته اند بازگردند وجود دارد. آنها گفته اند که ما چیزهایی را دیدیم که انتظار آن را نداشتیم ما به خاطر آن به داعش نپیوستیم ما بیخودی زندگی خود را به خطر انداختیم.

یکی از داستان های وحشتناک اقدام تروریست های داعش در سوزندان یک زن به شکل زنده پس از مخالفت با عمل شنیع ضد اخلاقی است. در جزییات این داستان دهشت بار این است که داعشی ها یک دختر 20 ساله را پس از مخالفت با تن دادن به خواسته های نامشروع داعشی ها به شکل زنده سوزاندند.

زینب بانگورا نماینده سازمان ملل حقایق وحشتناکی از جرایم تجاوز و دیگر اقدامات ضد اخلاقی داعشی ها علیه زنان پرده برداشته است.


  اخبار  بین الملل  - تسنیم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------