10 نشانه یک تروریست انتحاری!



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

پژوهشگر و کارشناس مسائل مربوط به گروه های تروریستی و تندرو، 10 نشانه و خصیصه افراد انتحاری وابسته به تشکیلات به اصطلاح اسلامی و غیر اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، منصورالشمری گفت: تمامی و یا برخی از این نشانه ها در مورد افراد انتحاری صدق می کند.

روزنامه مکه أبان به نقل از الشمری تاکید کرد: این رفتارها صرفا یک موضوع نظری به شمار می آیند زیرا هنگام برخورد مستقیم با حادثه در میان آنها تفاوت مشاهده می شود. همانگونه که در مورد انفجار مسجد العنود روی داد و طی آن شهروندان به جای فرار ترجیح دادند با فرد انتحاری به طور مستقیم رو در رو شوند و بدین ترتیب برای حفظ جان دیگران از جان خود بگذرند.


پژوهشگر و کارشناس مسائل مربوط به گروه های تروریستی و تندرو افزود: گروه تروریستی داعش از سوی برخی از کشورها از نظر مالی و اطلاعاتی و نظامی تغذیه می شود. این گروه برای جذب نیرو از دهها زبان استفاده و ماموریت و وظیفه هر یک از عناصر خود را مشخص و تعیین می کند و آنها را به دسته های مختلف جنگجو، انتحاری و اداری تقسیم بندی کرده است.
الشمری افزود: برخی از تندروهای بازداشت شده مسوولان زندانهای عربستان سعودی را با تظاهر به این که از اندیشه های افراطی خود دست برداشته اند، فریب می دهند و پس از آزاد شدن به گروه های تندرو ملحق می شوند و اقدام به انجام عملیات تروریستی می کنند.


به گفته وی 10 نشانه ای که یک فرد انتحاری را رسوا می کند، عبارتند از:
پوشیدن لباسهایی که با محل عملیات انتحاری و آب و هوای آن همخوانی ندارد به گونه ای که فرد انتحاری را از دیگران متمایز می کند از قبیل این که با وجود گرم بودن هوا لباس گشاد و یا سنگین می پوشند. 


نحوه راه رفتن فرد انتحاری به دلیل وزن مواد منفجره همراه خود و یا مصرف مواد مخدر معمولا عجیب به نظر می رسد.


چهره فرد انتحاری ملتهب، نگران و خیس عرق است و در صورت وی تیک های عصبی به وضوح قابل مشاهده است.


شخص انتحاری به دلیل تند بودن ضربات قلبش به سرعت نفس می کشد.


فرد انتحاری به طور ثابت به نقطه مقابل و هدف موردنظر خود خیره شده و به چپ و راست خود توجهی ندارد.


لب برخی از افراد انتحاری قبل از انجام عملیات برای گفتن شهادتین و یا بر زبان جاری کردن برخی از ذکرها تکان می خورد.


برخی از تروریستها مواد منفجره را در درون کیف و یا صندوق و یا مواردی از این قبیل حمل می کنند.


وقتی با او سخن گفته می شود به هیچوجه واکنش نشان نمی دهد و به سخنان فرد یا افرادی که او را مورد خطاب قرار می دهند، اهمیتی قائل نیست.


برخی از افراد انتحاری برای آنکه شک و تردید دیگران را نسبت به خود تحریک نکنند، قبل از عملیات ریش خود را می تراشند و محل ریش آنها در مقایسه با سایر قسمت های پوست شان روشن تر است.
برخی از افراد انتحاری قبل از انجام عملیات، خود را با مشک و یا عطرهایی از این قبیل معطر می کنند.
الشمری در ادامه ابراز داشت: مردم در صورت مشکوک شدن به یک فرد تروریست باید فورا پلیس را در جریان قرار دهند و به دیگران هشدار دهند و به سرعت از محل احتمالی انفجار دور شوند.

فعالیت های تحریک آمیز سلفی ها و وهابی ها و تشویق به فعالیت های طائفه ای و حتی رفتار برخی نظامی ها و نیروهای امنیتی سعودی در مسیر تقویت فعالیت های تروریستی مورد اعتراض مردم و بخصوص شیعیان عربستان سعودی قرار گرفته است.


 اخبار  بین الملل   - سایت  العالم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------