آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

داعش در تدارک استفاده از سلاح‌شیمیایی است



اخبار,اخباربین الملل,سلاح‌شیمیایی داعش

وزیر امورخارجه استرالیا از تدارک گروه داعش برای استفاده از سلاح های شیمیایی خبر داده وگفته است که این گروه برای توسعه سلاح های شیمیایی احتمالا کارشناسانی را به خدمت گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سیدنی، جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا طی یک سخنرانی گفت: گروه داعش نشان داده است که برای استفاده از سلاح های شیمیایی مهیا می شود.

وی در این سخنرانی که در شهر پرت انجام شد گفت: استفاده از گاز کلر توسط داعش و استخدام کارشناسان فنی آموزش دیده ازجمله از غرب تلاش هایی به مراتب جدی تر از گذشته را برای توسعه سلاح های شیمیایی برملا ساخته است.

بیشاپ افزود: داعش احتمالا دربین ده ها هزار عضو به خدمت گرفته شده خود کارشناس فنی لازم را برای پیشبرد پالایش مواد اولیه و تولید سلاح های شیمیایی در اختیار دارد.

استفاده از گاز کلر در بمب های دست ساز در بخش هایی از عراق و سوریه گزارش شده و کار گذاشتن مخازن حاوی این گاز در اتومبیل یا بمب های کنار جاده ای آسان است.

دولت خود مختار اقلیم کردستان عراق درماه مارس گزارش داد که تجزیه و تحلیل نمونه های خاک و لباس نشان داده است که داعش در ماه ژانویه در یک حمله بمب گذاری با اتومبیل از گاز کلر استفاده کرده است.

بیشاپ در سخنرانی خود خطاب به یک گروه استرالیایی که می کوشد مانع از صدور مجوز صادرات مواد شیمیایی و بیولوژیکی مورد استفاده در سلاح شود تاکید کرد که تلاشی جهانی برای جلوگیری از تکثیر و استفاده از مواد شیمیایی سمی لازم است.

 اخبار  بین الملل  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------