افشاگری‌های جدید روزنامه ترکیه‌‌ای علیه اردوغان



روزنامه "جمهوریت"، روز جمعه، اسناد تازه ای افشا کرد که ثابت می کند ترکیه به سوریه عناصر تروریست می فرستد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "جمهوریت" چاپ ترکیه نوشت: نیروهای سازمان اطلاعات ترکیه، در 9 ژانویه 2014 برای انتقال ده ها تن از عناصر مسلح دو اتوبوس کرایه کرد و آن ها را به صورت غیرقانونی از گذرگاه مرزی رحانلی در جنوب غربی ترکیه، واردِ خاک سوریه کرد.

روزنامه جمهوریت، برای اثبات گفته های خود، عکسی از دو خودرو منتشر کرد که نیروهای امنیتی ترکیه آن ها را متوقف کردند و در آن سلاح و مهمات یافتند.

راننده های دو خودرو که برای مدت کوتاهی بازداشت شده بودند، برای بازجویان توضیح دادند که خودروهای آن ها توسط سازمان اطلاعات ترکیه کرایه شده و سرنشینانِ اتوبوس پناهجویانی سوری هستند.

روزنامه جمهوریت، هفته گذشته نیز تصاویری جنجال برانگیز از گلوله های خمپارۀ پنهان شده در جعبه های داروی کامیون هایی منتشر کرد که برای سازمانی بشردوستانه کار می کردند. نیروهای امنیتی ترکیه در ماه ژانویه 2014، این کامیون ها را در نزدیکی مرزهای سوریه متوقف کردند.

این روزنامه ترکیه ای، با انتشار این عکس ها تاکید کرده بود که این کامیون ها متعلق به سازمان اطلاعات ترکیه است و برای عناصر مسلح تندرو در سوریه سلاح و مهمات می رساندند.

<

اخبار,اخباربین الملل, اردوغان

 

اخبار,اخباربین الملل, اردوغان

 
 اخبار  بین الملل  -  سایت  العالم   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------