آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

اردوغان: سوسک ها باعث ساختن کاخ جدید ترکیه شدند



اخبار,اخباربین الملل,رجب طیب اردوغان

او تاکید کرد: «این کاخ امت ترکیه است... چنین نمادی نمی تواند اسراف و ولخرجی باشد.»

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه می گوید که وجود سوسک های زیاد در کاخ ریاست جمهوری قدیمی باعث شد تا کاخ ریاست جمهوری جدید مشرف بر آنکارا پایتخت ترکیه را بسازد.

به گزارش العربیه،کاخ ریاست جمهوری جدید که با هزینه 615 میلیون دلاری ساخته شد، باعث انتقادهای فراوان اپوزیسیون ترکیه از اردوغان شد. آن ها می گویند که ساختن این کاخ هدر دادن اموال عمومی بود و تنها برای ارضای احساس سلطه جویانه اردوغان ساخته شده است.

اما اردوغان شامگاه جمعه 5 ژوئن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اهابر» گفت دلایل او را به ساختن کاخ ریاست جمهوری جدید که شامل 1150 اتاق است، بسیار مهم بود. او توضیح داد که اتاق های کاخ قدیم هنگامی که نخست وزیری را از سال 2003 تا 2014 برعهده داشت، مملو از سوسک بود.

اردوغان ادامه داد: «مهمان به دفتر قدیمی نخست وزیری می آمد و سوسک در دستشویی می یافت. به همین دلیل کاخ جدید را ساختم.»

او افزود: «آیا آن کاخ (قدیمی) لایق نخست وزیر ترکیه است؟ آیا اگر مهمانی بیاید او را آن جا باید برد؟ آیا درست است سوسک ها را ببیند و درباره آن ها سخن بگوید؟»

او تاکید کرد: «این کاخ امت ترکیه است... چنین نمادی نمی تواند اسراف و ولخرجی باشد.»

منتقدان سخنان اردوغان را به سخره گرفتند و در شبکه اجتماعی توییتر، هشتگ «کارفاتما» که در ترکی به معنی سوسک است را منتشر کردند. آن ها با استفاده از این هشتگ از مردم خواستند در انتخابات پارلمانی ترکیه که یکشنبه برگزار می شود، علیه حزب اردوغان رای دهند.

حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان که در سال 2002 به قدرت رسید، پر شانس ترین حزب در پیروزی در انتخابات پارلمانی ترکیه به شمار می آید. اردوغان امیدوار است حزبش بتواند با به دست آوردن اکثریت مطلق کرسی های پارلمان، دست به اصلاح قانون اساسی بزند و طی آن نظام حاکم را از پارلمانی به ریاست جمهوری تغییر دهد. 

 

 اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------