احتمال برکناری پسر ملک‌عبدالله از گارد ملی عربستان قوت گرفت



 

اخبار,اخباربین الملل,فرمانده جنگ عربستان

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد به احتمال زیاد، جانشین ولی‌عهد عربستان در آینده نزدیک گارد ملی را از پسر شاه سابق که تنها بازمانده دولت ملک عبدالله است، از وی بگیرد.

به گزارش فارس ، روزنامه نیویورک‌تایمز امروز یکشنبه در گزارشی به بررسی جایگاه محمد بن سلمان فرزند پادشاه سعودی و صعود سریع وی به جایگاه جانشینی ولی‌عهدی، پرداخت.

«دیوید کرکپاتریک» نویسنده این مطلب، نوشت «برخی دیپلمات‌های غربی که از بیم آنکه نکند شاهزاده یا پادشاه از دستشان برنجند، خواسته‌اند ناشناس بمانند، می‌گویند از نفوذ روزافزون این شاهزاده نگران هستند. حتی یکی از آن‌ها، وی را فردی "عجول" خواند که "نسنجیده تصمیم می‌گیرد"» .

این روزنامه آمریکایی در بخشی از این گزارش، فاش کرد که یکی دستیاران شاهزاده متعب بن عبدالله رئیس گارد ملی عربستان به دیپلمات‌های غربی گفته است که احتمال می‌رود شاهزاده محمد بن سلمان، گارد ملی را از او بگیرد.

محمد بن سلمان که این روزها به فرمانده جنگ عربستان علیه یمن مشهور شده است، و تلاش می‌کند جایگاه خود را در قدرت داخلی عربستان با این جنگ تقویت کند، در سه ماه اخیر شاهد عزل و نصب‌های دو مرحله‌ای پدر خود، سلمان، بوده است.

از زمان مرگ عبدالله بن عبدالعزیز، شاه سابق، در ژانویه گذشته، سلمان، جانشین وی، تاکنون دوبار تغییرات عمده در کابینه و حاکمیت ایجاد کرده است که تنها فرد مهم باقی مانده از دوره عبدالله، پسر او متعب در سمت ریاست گارد ملی است که در مرتبه وزیر قرار دارد.

 اخبار  بین الملل   -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------