آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آخرین خبرها از حادثه تروریستی در کویت



اخبار,اخبار بین الملل  , جزییات انفجار تروریستی کویت

پس از انفجار تروریستی در یکی از مساجد شیعیان کویت، مقامات این کشور تدابیر امنیتی را در اطراف تاسیسات نفتی این کشور افزایش داده‌اند. همزمان مقامات کویتی از بازداشت چند فرد مظنون در ارتباط با این حادثه خبر دادند. همچنین پس از تشییع شهدا، امروز (شنبه) عزای عمومی در این کشور اعلام شده است.

به گزارش ایسنا , به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، خالد العسعوسی، سخنگوی شرکت ملی نفت کویت که یکی از اعضای سازمان اپک است، اعلام کرد: پس از انفجار تروریستی در یکی از مساجد شیعیان کویت که منجر به شهادت 27 تن و زخمی شدن 227 تن دیگر شد، تدابیر امنیتی در اطراف تاسیسات نفتی را تقویت کرده است.

العسعوسی اظهار داشت: از مدت‌ها قبل با همکاری وزارت کشور و شرکت‌های نفتی مختلف در کویت اقدامات پیشگیرانه‌ای در اطراف پالایشگاه‌ها و تاسیسات نفتی صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در این کشور گفت: نظارت و بازرسی‌ها در این تاسیسات افزایش خواهد یافت.

هیات دولت کویت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمام اقدامات لازم در راستای ریشه‌کن‌سازی خطر تروریسم انجام خواهد شد. همچنین مقابله‌ای همه‌جانبه و بدون هیچ ملایمتی با تروریست‌ها آغاز خواهد شد.

هیات دولت در ادامه از دستگاه امنیتی کویت خواست با قدرت و جدیت کامل با تمام کسانی که قصد دارند امنیت و آرامش کشور و مردم و نیز اتباع را بر هم بزنند، مقابله کند.

وزارت کشور کویت نیز تاکید کرد: تمام کسانی که بخواهند آرامش کشور را بر هم بزنند را تحت نظارت قرار خواهد داد.

عادل الحشاش، مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت کشور کویت نیز اظهار داشت: دستگاه امنیتی تاکنون از چند تن بازجویی کرده است. این مرکز دستگیری عاملان انفجار را تکذیب می‌کند.

منابعی در وزارت خارجه کویت نیز از بازداشت چند فرد مظنون خبر دادند.

وزیر کشور نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد: چند فرد مظنون بازداشت شده‌اند و بازجویی و تحقیقات برای شناسایی هویت عامل این حادثه تروریستی ادامه دارد.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای ضمن برعهده گرفتن مسوولیت این اقدام تروریستی اعلام کرد: یکی از اعضای این گروه به نام ابوسلیمان الموحد عامل اجرای آن بوده است.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

عبداللطیف الزیانی، دبیرکل این شورا این حادثه را جنایتی وحشتناک توصیف کرد که با تمامی ارزش‌ها و اصول اخلاقی - اسلامی منافات دارد.

قطر نیز این حادثه را محکوم کرد. وزارت خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همدردی با مردم کویت تمامی اقدامات امنیتی در راستای حفظ امنیت و ثبات کویت را تایید کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نیز ضمن محکومیت این اقدام تروریستی اعلام کرد: هدف از این اقدام، شعله‌ور کردن اختلافات طایفه‌ای در کویت است.

شیخ علی القره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز به شدت انفجار تروریستی مسجد امام صادق(ع) را محکوم و اعلام کرد: این اقدام باب فتنه و آشوب را می‌گشاید.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز انفجار مسجد امام صادق کویت را جنایتی توصیف کرد که با تمامی قوانین و ارزش‌ها منافات دارد.

مرزوق علی الغانم، رئیس شورای اسلامی کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود رخدادن این حادثه تروریستی اما تروریسم و طرح ایجاد فتنه در کویت به دست مردم این کشور برای همیشه دفن خواهد شد. امروز مانند دیگر برهه‌های تاریخی، مردم کویت ثبات وحدت و همبستگی خود را به جهانیان ثابت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تنها دو گزینه پیش‌رو داریم یا فتنه و نقشه‌های تروریستی در کشور برای ایجاد تفرقه میان مردم پیروز می‌شود و یا این مردم کویت هستند که با این خطر مقابله می‌کنند و پیروز می‌شوند ما از همان لحظات اول این حادثه دیدیم که نتیجه آن تنها همبستگی و وحدت مردم کویت بود.

شیخ صباح احمد الجابر الصباح، امیر کویت ضمن محکومیت شدید انفجار تروریستی مسجد امام صادق این کشور در منطقه الصوابر تاکید کرد: این اقدام جنایتکارانه در یکی از خانه‌های خدا انجام شد و عاملان آن حتی حرمت ماه رمضان را هم نگه نداشتند و این نشان‌دهنده خروج آنان از دین اسلام است.

شیخ الصباح در ادامه گفت: این اقدام تلاشی مذبوحانه، رفتاری ابلیس‌وار و پست برای ایجاد تفرقه در صفوف مردم، ایجاد فتنه و اختلافات طائفه‌ای است.

امیر کویت ادامه داد: اما وحدت ملی ما محافظی برای امنیت کشور است و با اتحاد مردم کشور به یاری خدا اهداف عاملان این جنایت شنیع و بزدلانه شکست خواهد خورد.

هیات دولت کویت پس از تشییع شهدای این حادثه تروریستی، امروز (شنبه) را عزای عمومی اعلام کرد.

 اخبار  بین الملل  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------