درخواست عمارحکیم برای تشکیل جبهه منطقه‌ای و بین‌المللی علیه داعش/"داعش برای عراق نعمت بود"



اخبار,اخباربین الملل,رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن تاکید بر اینکه داعش برای عراقی‌ها به منزله"نعمت" بود و موجب وحدت آن‌ها شد، خواهان تشکیل جبهه واحد منطقه‌ای و بین المللی برای مقابله با داعش شد.

به گزارش  ایسنا  ، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق طی مراسم سی و چهارمین سالروز تاسیس سازمان "بدر" گفت: در حقیقت داعش برای عراقی‌ها به منزله یک نعمت بود؛ چرا که ما پیشتر در خصوص تروریسم اختلاف دیدگاه داشتیم و یکپارچه نبودیم اما داعش باعث شد تا با هم متحد شویم.

وی گفت: ما برای سال‌های طولانی فریاد می‌زدیم که تروریسم تنها عراق را هدف قرار نمی‌دهد، اما این واژه‌ها هیچ انعکاسی در جهان نداشت. با این حال امروز اوضاع روشن‌تر شده؛ چراکه تروریسم مناطق زیادی از جهان را هدف قرار داده است.

عمار حکیم گفت: داعش از عراق آغاز شد و ریشه کن شدن تروریسم نیز باید از عراق شروع شود. اگر منطقه و جهان با عراقی‌ها در این جنگ همکاری نکنند پس باید در پایتخت‌های خود در جهان آماده جنگ با داعش باشند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در ادامه خواهان تشکیل جبهه منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده برای مقابله با داعش شد.

وی استفاده برخی از واژه "شبه نظامی" برای نام بردن از نیروهای مردمی را رد کرد و خواهان تسریع در تصویب قانون گارد ملی شد.

عمار حکیم همچنین خواهان تسریع در بازگشت آوارگان عراقی به مناطق خود و اتکا بر ساکنان این مناطق برای حفظ خاک عراق شد و گفت: باید به ساکنان اجازه داد تا به نقش خود در اداره مناطقشان عمل کنند.


 اخبار بین الملل  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------