فرار اوباما از دست جاسوس های چینی



رییس جمهور آمریکا و همسر و فرزندانش در جریان سفر اخیر خود به نیویورک حاضر نشدند طبق عرف معمول در هتل" والدورف آستوریا" اقامت کنند.

اخبار,اخباربین الملل,جاسوس های چینی

 

به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک پست ماموران سرویس مخفی به رییس جمهور آمریکا پیشنهاد دادند به دلیل احتمال شنود و جاسوسی از سوی دستگاه امنیتی چین جمعه شب گذشته در یک هتل دیگر در این شهر اقامت کند.

اوباما و خانواده اش به منظور شرکت در یک گردهمایی جمع آوری اعانه حزب دموکرات به نیویورک سفر کرده بودند.

روسای جمهور آمریکا در نزدیک به 9 دهه گذشته هنگام سفر به نیویورک در هتل معروف والدورف آستوریا در محله منهتن نیویورک اقامت می کردند و این نخستین بار است که رییس جمهور آمریکا به پیشنهاد و صلاحدید سرویس مخفی به دلیل احتمال شنود در این هتل اقامت نکرد و به جای آن به هتل " میلنیوم وان" رفت.

هتل والدورف آستوریا سال گذشته میلادی به قیمت 2 میلیارد دلار از سوی شرکت سرمایه گذار چینی بیمه ای " آنبانگ" خریداری شده است و از همان زمان در لیست سیاه سرویس مخفی آمریکا قرار گرفته است.

آمریکا دولت چین را به جاسوسی سایبری گسترده از کارکنان و کارمندان آمریکایی متهم می کند. چین اتهام جاسوسی سایبری گسترده از آمریکا را رد کرده است.

خریداری هتل والدورف از سوی یک شرکت سرمایه گذار چینی رقابت در بین دیگر هتل های معروف شهر نیویورک را به منظور جلب و جذب مقامات ارشد دولتی آمریکا به هنگام سفر به این شهر افزایش داده است.

روسای جمهور آمریکا غالبا به طور سالانه به شهر نیویورک که قلب اقتصادی آمریکا و مقر سازمان ملل متحد است سفر می کنند.

 

 اخبار بین الملل  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------