جزییات بیشتر از درگیری داخلی گروه داعش



اخبار,اخباربین الملل, 	گروه تروریستی دولت اسلامی

یک مقام کردستان عراق جزییات بیشتری از درگیری دو گروه از نیروهای بومی و خارجی داعش بر سر به دست گرفتن رهبری گروه در تلعفر که به کشته شدن ۲۱ تن از دو طرف این نیروها انجام شد، در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داد.

سعید مموزینی مسوول رسانه ای شاخه ۱۴ حزب دمکرات کردستان عراق در موصل، به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: روز یکشنبه دو دسته از عناصر گروه تروریستی و تکفیری داعش در شهر تلعفر از توابع استان موصل به جان هم افتادند که در این درگیری ها دست کم ۲۱ داعشی به هلاکت رسید.

به گفته مموزینی، درگیری با دخالت مستقیم ابوبکر بغدادی به پایان رسید.

این مسوول کرد عراقی در معرفی دو گروهی که علیه هم وارد جنگ شدند، اضافه کرد: درگیری میان نیروهای ابومسلم الترکمانی اهل تلعفر و از نیروهای بومی داعش و عمر چچنی از داعشی های خارجی در تلعفر در گرفت و این شهر را برای ساعاتی زیر بارش گلوله از دو طرف قرار داد.

یک منبع نیز در بغداد به خبرنگار ایرنا گفت، یکی از دلایل اختلافات داخلی در داعش و وقوع درگیری های خونین میان آنان، تبعیض و تحقیری است که نیروهای خارجی داعش علیه نیروهای بومی قائل می شوند.

نیروهای خارجی داعش، بویژه چچن ها، تاجیک ها و اروپایی ها، نیروهای بومی را فاقد شجاعت در ایستادگی در مقابل حملات عراقی ها معرفی کرده و معتقدند که روی آن ها نمی توان حساب کرد.

گروه تروریستی و تکفیری داعش، این روزها به دنبال دریافت ضربات مهلک در خطوط مقدم ، گرفتار تنش های داخلی شده است.

درگیری های داخلی میان عناصر داعش در شهر موصل نیز کشته برجای گذاشته است.

اخبار دریافتی خبرنگار ایرنا در اربیل حاکی است اعضای داعش ، در محله الکرامه شهر موصل نیز به جان هم افتادند و در نتیجه آن ۱۲ داعشی در این درگیری ها به هلاکت رسید.

این درگیری ها در حالی است گروه تروریستی و تکفیری داعش در تلاش برای عادی نشان دادن وضعیت شهر موصل بعد از شکست این گروه در استان الانبار است.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------