آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کره شمالی اولین تمرین شبیه‌سازی «ماشه هسته‌ای» را برگزار کرد

رسانه‌های کره شمالی از برگزاری اولین تمرین شبیه‌سازی ماشه هسته‌ای خبر می‌دهند. رسانه‌های کره شمالی از برگزاری اولین تمرین شبیه‌سازی ماشه…

عذرخواهی مدیر ژاپنی از آمریکایی ها (+عکس)



جیمز مورفی یکی از این اسیران آمریکایی که در مراسم حاضر بود گفت او 70 سال است در انتظار عذرخواهی از این رفتار بوده است و امروز خوشحال است که این اتفاق افتاده است.

مدیر یکی از بزرگ ترین کارخانجات صنعتی ژاپن در مراسمی رسمی در آمریکا از اسیران جنگی دوران جنگ دوم جهانی به خاطر کار اجباری برای این شرکت عذرخواهی کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان " هیکارو کیمورا" یکی از مدیران ارشد شرکت میتسوبیشی ژاپن در جریان یک مراسم رسمی در شهر لس آنجلس مرکز ایالت کالیفرنیا آمریکا از حدود 900 اسیر جنگی آمریکایی در دوران جنگ دوم جهانی به خاطر واداشتن آنها به کار اجباری در تاسیسات مربوط به شرکت میتسوبیشی در دوران اسارت عذرخواهی کرد.

این مدیر ژاپنی گفت به خاطر این اتفاق تراژیک در گذشته به طور عمیق اجساس مسئولیت می کنیم.

این مدیر به سبک مرسوم در ژاپن لحظاتی در پشت تریبون ایستاد و سر خود را به نشانه عذرخواهی خم کرد.

 

اخبار,اخباربین الملل ,شرکت میتسوبیشی


جیمز مورفی یکی از این اسیران آمریکایی که در مراسم حاضر بود گفت او 70 سال است در انتظار عذرخواهی از این رفتار بوده است و امروز خوشحال است که این اتفاق افتاده است.

این اسیر جنگی سابق آمریکایی که هم اکنون 94 سال سن دارد افزود سخنان این مدیر ژاپنی صمیمی و منطقی است و امیدوار است در آینده شاهد چنین اتفاق هایی نباشیم.

ژاپن و آمریکا در جریان جنگ دوم جهانی به شدت درگیر شدند و صدها هزار نفر به ویژه از شهروندان ژاپنی در این جنگ کشته شدند. جنگ دوم جهانی در نهایت با حملات اتمی آمریکا به دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن و کشته شدن صدها هزار نفر در جریان این دو حمله با اعلام تسلیم ژاپن خاتمه یافت.

جیمز مورفی یک سال در شهر هاناوا ژاپن به اردوگاه کار اجباری فرستاده شده بود. او روزهای طی شده در جریان این یک سال را بسیار وحشتناک توصیف کرد. او در یکی از تاسیسات مربوط به شرکت میتسوبیشی ژاپن که برای ارتش ژاپن جنگ افزار تولید می کرد مجبور به کار اجباری شده بود.

مورفی گفت: من این عذرخواهی را پذیرفتم و 70 سال بود که منتظر چنین عذرخواهی بودم اما تلخ ترین جنبه اسارت ما این بود که شرکت میتسوبیشی در آن دوران هواپیماهای مورد نیاز ارتش ژاپن به منظور حمله به (بندر پرل هاربر) آمریکا را تولید می کرد.

شرکت میتسوبیشی نخستین شرکت ژاپنی است که به خاطر اتفاقات جنگ دوم جهانی در این سطح از آمریکا عذرخواهی می کند. بسیاری از شرکت های صنعتی ژاپنی در دوران جنگ دوم جهانی به تولید جنگ افزار برای نیروهای ارتش ژاپن مشغول بودند.

در مراسم عذرخواهی مدیر شرکت میتسوبیشی ، خانواده ها و بازماندگان اسیران جنگی آمریکایی حضور داشتند.

ایالات متحده آمریکا تا کنون بابت حمله اتمی به ژاپن در جریان جنگ دوم جهانی از شهروندان ژاپنی عذرخواهی نکرده است.


اخبار بین  الملل  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------