اسپوتنيک: جلادان و اعضاي داعش در موصل به خودکشي روي آورده‌اند



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

برخی اعضای داعش از بیم بمباران شدن مقرهایشان و یا اعلام آغاز عملیات آزادسازی نینوا به دست نیروهای عراقی،‌ شب ها را در خیابان های موصل می خوابند و به خود کمربند انفجاری می بندند.

جلادان و اعضای گروه داعش در شهر موصل که دچار جنون و فروپاشی روانی شده اند، برای فرار از پشیمانی شدید که به جنون مرگ آور منتهی می شود یا کشته شدن به دست فرماندهانشان، به خودکشی روی آورده اند.

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با پیشروی واحدهای نظامی عراق در صحنه های درگیری با داعش در شمال و غرب این کشور، صحنه های خودکشی اعضای گروه داعش به رویدادی هر روزه در موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق تبدیل شده است.

یک فعال محلی در موصل در تماس با خبرگزاری اسپوتنیک اطلاعاتی را درباره روی آوردن اعضای داعش به خودکشی فاش و اعلام کرد این گونه حوادث تقریبا هر روز در موصل تکرار می شود.

وی گفت اخیرا دو عضو داعش در یک روز در شهر موصل خودکشی کردند.

وی افزود اعضای داعش برای خودکشی، خود را دار می زنند یا رگ دستانشان را قطع می کنند و اخیرا نیز جسد یکی از جلادان داعش که خود را دار زده بود در اتاقش پیدا شد.

به گفته این فعال محلی، پیشروی های ارتش عراق در برابر داعش که کنترل مناطق وسیعی را در صلاح الدین و الانبار از دست داده است و همچنین حملات هوایی به مواضع داعش موجب تضعیف شدید روحیه اعضای این گروه تروریستی شده است.

وی افزود برخی اعضای داعش از بیم بمباران شدن مقرهایشان و یا اعلام آغاز عملیات آزادسازی نینوا به دست نیروهای عراقی،‌ شب ها را در خیابان های موصل می خوابند و به خود کمربند انفجاری می بندند.

وی افزود،‌ برخی اعضای داعش که از پیوستن به این گروه پشیمان شده اند به شهروندان در موصل گفته اند نمی توانند به کشورهایشان بازگردند زیرا فرماندهان این گروه اعلام کرده اند هرکسی که قصد بازگشت داشته باشد کشته خواهد شد و تاکنون افراد زیادی به همین علت اعدام شده اند.

به گفته این منبع، بسیاری از اعضای عراقی داعش هرکدام با پرداخت مبلغی کلان -در حدود 120 هزار دلار- به فرماندهانشان از موصل به ترکیه فرار کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد. همچنین اعضای داعش که از جنگ شدید در صلاح الدین یا کوبانی بازگشته اند دچار فروپاشی روانی شده اند.

علاوه بر این، اعضای داعش دچار ترس و وحشت از ساکنان موصل شده اند که این شرایط با زمانی که آنها در ژوئن سال گذشته وارد این شهر شدند تفاوت زیادی دارد.


  اخبار  بین الملل - تابناک  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------