مهره عربستان دوباره به ریاض بازگشت



اخبار,اخبار

معاون رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن بعد از گرفتن چند عکس و انجام مانور سیاسی مجددا به ریاض برگشت.

به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، خالد بحاح معاون رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن که روز گذشته وارد عدن در جنوب یمن شده بود، این کشور را به مقصد ریاض پایتخت سعودی ترک کرد.


این در حالی است که پیش از این منابع یمنی به پایگاه خبری العهد گفته بودند که "خالد بحاح" از طریق دریا و نه توسط هواپیمای نظامی وارد عدن شده و ورود وی به این شهر تنها یک برنامه تبلیغاتی بوده است.

رسانه های سعودی دیروز گزارش داده بودند که بحاح با یک فروند هواپیمای اختصاصی وارد عدن شده است.


این منابع افزودند که بحاح بیشتر از 3 ساعت در عدن نمانده و بعد از گرفتن چند عکس به سرعت این شهر را ترک کرد که نشان از آن دارد که اوضاع در این شهر در کنترل آنها نیست.

«حمید رزق» نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی یمن نیز روز گذشته در گفت وگو با  تسنیم گفت: متجاوز سعودی با فرود آوردن خالد بحاح در فرودگاه عدن به دنبال تثبیت پیروزی سیاسی است.


این کارشناس سیاسی یمنی در ادامه در مورد بازگشت بحاح به عدن که با ذوق زدگی رسانه‌های سعودی همراه بود، گفت: بازگشت وی نه معجزه است و نه می توان اقدام عربستان و امارات متحده عربی در انتقال غیرقانونی بحاح به برخی مناطق عدن را پیروزی دانست و آنان می توانستند وارد مکلا یا سیئون و یا المهره شوند و در هر حال همه این موارد عادی و طبیعی است، اما هدف از همه این اقدامات ادامه سر و صدا و جشن رسانه‌ای است که چندی پیش با اعلام تسلط بر عدن آغاز شد.

وی تاکید کرد: روشن است که عربستان با استفاده از تمام ابزارهای خود ناتوان مانده است و تلاش دارد نوعی پیروزی و تحقق دستاورد را به افکار عمومی القا کند مبنی بر اینکه «جیره خوار» خود را به عدن بازگردانده است. رزق افزود: اما چیزی که غیر طبیعی است، اینکه اطراف بحاح را سربازانی فراگرفته اند که چهره های خود را پوشانده‌اند و همین نشان دهنده نیاز جبهه دشمن به تصویرسازی و رسانه‌ای کردن موضوع تحت هر شرایط است.


 اخبار بین الملل  - تسنیم

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------