لاوروف: کمک‌ نظامی به دولت دمشق را ادامه می‌دهیم



اخبار,اخباربین الملل ,وزیر امور خارجه روسیه

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو امیدوار است واشنگتن و ریاض برای حل مناقشات و درگیری‌ها در سوریه کمک مفید و موثر ارائه دهند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، رییس دستگاه دیپلماسی روسیه در کنفرانس خبری مشترک با خالد العطیه همتای قطری خود گفت: آمریکا و عربستان باید در راستای حل درگیری‌های داخلی در سوریه اقدام کنند.

این اظهارات لاوروف در حالی مطرح می‌شود که وی به تازگی با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در دوحه دیدار کرد؛ دیداری که محوریت آن درگیری‌های داخلی در سوریه بود. لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: امیدوارم که این آقایان در راستای حل درگیری‌های داخلی سوریه کمک کنند.

آمریکا و عربستان باید در راستای حل درگیری‌های داخلی در سوریه اقدام کنند
مسکو همچنان به ارائه کمک‌های فنی و نظامی به دولت دمشق برای مقابله با تروریسم ادامه خواهد داد

مهم‌ترین موضوع در حال حاضر این است که کمک‌های آمریکا در قالب آموزش نیروهای مخالف به اصطلاح میانه‌روی سوری در خاک کشورهای همسایه به این منتهی شده که اغلب این افراد آموزش دیده به جناح های افراطی پیوسته‌اند

داعش در حال حاضر اصلی‌ترین تهدید در سوریه و به طور کلی در خاورمیانه است

ما دلایل بسیاری داریم که اعتقاد داشته باشیم بدون حمایت روسیه گروه‌ تروریستی داعش صدها و یا حتی هزاران کیلومتر دیگر را به تصرف خود درخواهد آورد

وزیر امور خارجه روسیه افزود که مسکو نسبت به ارائه کمک‌های خاص و موثر از سوی واشنگتن و ریاض در راستای حل بحران سوریه امیدوار است.

وی تأکید کرد که مسکو همچنان به ارائه کمک‌های فنی و نظامی به دولت دمشق برای مقابله با تروریسم ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مواضع مسکو و واشنگتن در مورد حمایت از شبه‌نظامیان در سوریه با یکدیگر تفاوت دارد.

لاوروف تصریح کرد: ما به همتایان آمریکایی خود گفتیم مهم‌ترین موضوع در حال حاضر این است که کمک‌های آمریکا در قالب آموزش نیروهای مخالف به اصطلاح میانه‌روی سوری در خاک کشورهای همسایه به این منتهی شده که اغلب این افراد آموزش دیده به جناح های افراطی پیوسته‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: موضع ما در این مورد به وضوح مطرح شده و من معتقدم که در این راستا نمی‌توانم موضع آمریکا را تغییر دهم و بنابراین این موضوع میان ما مایه اختلاف است.

وی گفت که مسکو قائل بر این است که موضع‌گیری‌های واشنگتن مبنی بر این که نیروهای مخالف تحت تعلیم آمریکا با استفاده از عملیات هوایی ائتلافی محافظت می‌شوند، مخرب است. این در حالی است که به تازگی، اوباما استفاده از قوای نظامی و هوایی آمریکا را برای دفاع از "اپوزیسیون میانه‌رو" در سوریه را در صورت حمله نیروهای دولتی به آن‌ها مجاز کرد.

لاوروف تاکید کرد که داعش در حال حاضر اصلی‌ترین تهدید در سوریه و به طور کلی در خاورمیانه است.

وی با بیان این که روسیه همچنان به ارائه کمک‌های نظامی به دولت سوریه در راستای مقابله با تهدید داعش ادامه می‌دهد، اظهار کرد: ما دلایل بسیاری داریم که اعتقاد داشته باشیم بدون حمایت روسیه گروه‌ تروریستی داعش صدها و یا حتی هزاران کیلومتر دیگر را به تصرف خود درخواهد آورد.

از سوی دیگر، خالد العطیه نیز تاکید کرد که در این دیدار به بررسی تمامی مسائل سوریه، عراق و یمن پرداخته شد و بهترین راه حل‌هایی که می‌توان با روسیه برای دستیابی به نتایج بهتر جهت برون رفت از بحران‌ها به آن رسید، بررسی شد.

وی ادامه داد: در این دیدار همچنین اوضاع فلسطین به ویژه اوضاع کرانه باختری و نوار غزه بررسی شد و بر رایزنی‌ها جهت دستیابی به راه حل دو کشوری تاکید شد.

پسکوف: اعطای کمک مالی و فنی به مخالفان عامل بی‌ثباتی در سوریه است
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین
مسکو معتقد است نقشه‌های آمریکا مبنی بر وارد آوردن ضربات به مواضع نیروهای مسلح دولتی در سوریه می‌تواند منجر به بی‌ثباتی بیش از پیش اوضاع در این کشور شود. دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رییس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره واکنش مسکو نسبت به نقشه‌های آمریکا در این زمینه گفت: این یکی از موضوعاتی است که مسکو و واشنگتن بر سر آن با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند.

به گفته پسکوف، مسکو بارها تأکید کرده است که اعطای کمک مالی و فنی به اپوزیسیون سوریه یکی از عوامل بی‌ثباتی اوضاع در این کشور است.

وی با اشاره به این که این کمک موجب تضعیف رهبری سوریه می‌شود، تصریح کرد: همه این‌ها در واقعیت باعث می‌شود که رهبری ضعیف شده، توانمندی خود را در مقابله با داعش از دست دهد و تروریست‌ها مسلما از این اوضاع استفاده خواهند کرد.


اخباربین الملل  -  ایسنا    

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------