هزینه ۱تریلیون دلاری آمریکا برای سلاح هسته‌ای



اخبار,اخباربین الملل ,سلاح هسته‌ای

حدود 16000 هزار سلاح هسته‌ای در زرادخانه‌های 9 کشور جهان وجود دارد و در این بین 90 درصد این جنگ افزارها در آمریکا و روسیه هستند.

یک وبگاه تحلیلی نوشت: آمریکا بهتر است به جای صرف هزینه ۱ تریلیون دلاری برای نوسازی زرادخانه هسته‌ایش، جهان را بسوی امحاء مرحله بندی شده، شفاف، غیر قابل بازگشت و قابل اثبات سلاح‌های هسته‌ای سوق دهد.

به گزارش فارس، وبگاه تحلیلی «تروث اوت» در گزارشی نوشت: حدود 16000 هزار سلاح هسته‌ای در زرادخانه‌های 9 کشور جهان وجود دارد و در این بین 90 درصد این جنگ افزارها در آمریکا و روسیه هستند.

بر این اساس، 1800 جنگ افزار هسته‌ای در حالت آماده شلیک هستند و بسیاری از آنها قدرتمندتر از آن‌هایی هستند که هیروشیما و ناکازاکی را نابود ساختند.

وبگاه فوق نوشت: آمریکا بهتر است در سالگرد هفتادمین مراسم بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی، بجای صرف هزینه 1 تریلیون دلاری در نوین سازی زرادخانه هسته‌ایش، جهان را بسوی مذاکرات در امحاء مرحله بندی شده، شفاف، غیر قابل بازگشت و قابل اثبات سلاح‌های هسته‌ای سوق دهد، اقدامی که جهان را امن‌تر خواهد کرد.

در ادامه این گزارش با اشاره به فاجعه بمباران هسته‌ای شهرهای ناکازاکی و هیروشیما آمده است: جنگ افزارهای هسته‌ای آمریکا و جهان را امن‌تر نخواهند کرد بلکه در مقابل سلاح‌های هسته‌ای تمدن و بشریت را تهدید می‌کنند. در سال 1968 معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای یا (ان پی‌تی) با حضور آمریکا برای شرکت در ادامه مذاکرات همراه با حسن نیت در مسیر توقف مسابقات تسلیحات هسته‌ای امضا شد.

تروث اوت با اشاره به نگرانی کشورهای جهان از زرادخانه‌های هسته‌ای کشورهای قدرتمند جهان نوشت: کشوری کوچک جزایر مارشال بخاطر عدم برگزاری مذاکرات امحاء سلاح‌های هسته‌ای دعوی حقوقی را علیه 9 کشور هسته‌ای در دادگاه جنایی بین‌المللی و دادگاه فدرال آمریکا برپا داشت تا این کشورها را مجاب به اجرای تعهداتشان بر اساس حقوق بین‌المللی کند.

 در انتهای این مطلب با تاکید بر لزوم اعلام ماهیت ناپسند بمب‌های هسته‌ای از سوی آمریکا به عنوان عمده کشور دارنده جنگ افزارهای اتمی آمده است: آمریکا بهتر است که در سالگرد هفتادمین سالگرد فاجعه هیروشیما و ناکازاکی به ماهیت جنایتکارانه این سلاح‌ها را به طور علنی اذعان کند. انجام چنین کاری اقدامی صحیح در نمایش احترام به بازماندگان فاجعه بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی خواهد بود.


 اخبار  بین الملل  -  فارس 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------