آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

داعش معدن طلای شرکت‌های آمریکایی است



اخبار,اخباربین الملل, داعش

 روزنامه آمریکایی "دیلی بیست" فاش کرد که جنگ علیه گروه تروریستی داعش به‌سود شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی تمام شده است و آنها درآمدهای هنگفتی از طریق فروش سلاح به کشورهای منطقه کسب کرده‌اند.

به‌گزارش تسنیم، روزنامه آمریکایی دیلی بیست در گزارش خود آورده است که جنگ علیه گروه تروریستی داعش دستاوردهای مالی زیادی از طریق فروش سلاح به برخی کشورهای منطقه که از جانب این گروه احساس خطر می‌کند، به‌همراه داشته است.

این روزنامه افزود: درحالی که داعش یک فاجعه برای خاورمیانه به شمار می‌رود، معدن طلایی برای برخی شرکت‌های آمریکایی است.

روزنامه دیلی بیست نوشت: پیمانکاران آمریکایی وزارت دفاع آمریکا بهره زیادی از جنگ جاری در خاورمیانه برده‌اند. شرکت تسلیحاتی "لوکهید مارتن" درخواست‌های خرید هزاران موشک "هلفایر" دریافت کرده است. شرکت "ای.ام.جنرال" نیز سرگرم اعطای 160 خودروی "هموی" است و در همین حال، شرکت آمریکایی "جنرال دینامکیس" نیز میلیون‌ها دلار مهمات تانک به عراق می‌فروشد.
این روزنامه افزود: شرکت "اس.او.اس. اینترنشنال" در نیویورک هم یکی از بزرگترین بازیگران در خاک عراق است. این شرکت بعد از سفارت آمریکا مأمور به خدمت گرفتن اکثر آمریکایی‌ها در عراق است. پل ولفوویتز معاون سابق وزیر دفاع یکی از مشاوران هیئت مدیره شرکت و از مهندسان تجاوز به عراق است و این شرکت در پایگاه اینترنتی خود می‌گوید که قراردادهای کاری به‌ارزش 400 میلیون دلار در طول سال 2015 میلادی در عراق بسته است.

روزنامه دیلی بیست نوشت: عددی که کسی به آن توجه نکرده است، همان عدد رو به افزایش پیمانکاران لازم برای حمایت از این عملیات (آمریکا در عراق) است. براساس گفته ارتش آمریکا، 6300 پیمانکار در داخل عراق برای حمایت از عملیات نظامی کار می‌کنند. به‌طور جداگانه، وزارت خارجه آمریکا برای به خدمت گرفتن دیگران در زمینه خدمات نظافتی و بهداشتی، راننده، مترجم و پیمانکاران امنیتی به‌منظور کار در زندان‌های وابسته به آن در عراق تلاش می‌کند.
 
اخبار  بین الملل  -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------