داعش در کمین پاپ و واتیکان



اخبار,اخباربین الملل, انتخابات ریاست جمهوری  آمریکا

دونالد ترامپ میلیاردر آمریکایی و نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا می گوید اگر با رهبر کاتولیک های جهان دیدار کند به او درباره گروه تروریستی داعش و خطرات آن برای واتیکان و شخص پاپ هشدار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ترامپ در گفتگو با سی.ان.ان درباره احتمال دیدار خود با پاپ فرانسیس گفت: من یک پروتستانی هستم اما به پاپ احترام می گذارم.

وی افزود: اگر با پاپ دیدار داشتم به او می گفتم که داعش می خواهد به تو دست یابد. داعش می خواهد به واتیکان وارد و بر آن مسلط شود. یکی از آرزوهای داعش ورود به ایتالیا است.

گروه تروریستی داعش اخیرا عملیات های پراکنده ای را در برخی کشورهای اروپایی با عناصر خود یا با استفاده از تروریست های مستقل موسوم به «گرگ های تنها» اجرا کرده است؛ امری که باعث نگرانی های امنیتی در این کشورها به ویژه فرانسه شده است.

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 تصریح کرد: وظیفه دارم به پاپ هشدار دهم هرچند امیدوارم پاپ فقط از خدا بترسد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان پیشتر در پیام تسلیتی درباره کشتار مسیحیان در لیبی به دست داعش گفته بود: جنایت وحشتناکی که علیه مسیحیان بی گناه در لیبی صورت گرفته مرا به شدت غمگین کرد. این افراد بی گناه تنها به جرم اینکه خداپرست و پیرو مسیح بودند، کشته شدند.

پاپ فرانسیس در ادامه افزود: فرقی نمی کند این افراد از پیروان کاتولیک بوده اند یا ارتودوکس و پروتستان، خون آنها یکی است و همه آنها به مسیح اعتقاد داشتند. خون برادران و خواهران مسیحی ما فریاد بلندی است که هر انسانی که هنوز تفاوتی میان خوبی و بدی قائل است، آن را می شنود و این فریاد باید بیشتر به گوش افرادی برسد که سرنوشت مردم در دستهایشان است.

واتیکان پیش از این از جامعه بین الملل خواسته بود کاری برای توقف خشونت ها و وحشی گری های داعش علیه مسیحیان انجام دهند. واتیکان 28 مسیحی کشته شده در لیبی را 'شهید' خواند.

واتیکان به تازگی نگرانی خود را از حمله احتمالی داعش به پاپ فرانسیس اعلام کرد و در صریح ترین اعتراف خود تا این لحظه از احتمال حمله داعش به واتیکان خبر داد.

کاردینال تارسیسیو بیرتونی دومین شخصیت در سلسله مراتب واتیکان پس از پاپ بندیکت شانزدهم در گفتگو با نسخه ایتالیایی پایگاه هافینگتون پست گفته است نگرانی ها در این رابطه همچنان ادامه دارد.


  اخبار  بین الملل -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------