آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

داعشی های مالزی در دادگاه/ انتظار برای اعدام یا 30 سال زندان



اخبار,اخباربین الملل ,گروه تروریستی داعش مالزی

مالزی در ادامه مقابله با گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه دو تبعه این کشور را به اتهام جمع آوری کمک های مالی برای این گروه تکفیری به دادگاه کشاند که می توانند با حکم اعدام مواجه شوند.

به گزارش ایرنا، یک مشاور مالی بخش خصوصی و یک آشپز که حساب بانکی به منظور جمع آوری بودجه برای گروه تروریستی داعش افتتاح کرده بودند، امروز در دادگاه مالزی حاضر شدند تا جوابگوی کمک به تروریست ها باشند.


پلیس مقابله با تروریسم مالزی هفته گذشته نیز 11 نفر را در 6 ایالت و شهر کوالالامپوربه اتهام تلاش برای پیوستن داعش و کمک مالی به تروریست بازداشت کرد که شش نفر از آن ها نظامی بودند.


به نوشته 'نیو استریت تایمز'، دادگاه مالزی 'روحیمی عبدالرحیم' و 'محمد فوزی میسراک' را متهم به یاری رساندن به تروریست ها کرده است. هم اکنون ده ها مالزیایی در سوریه و عراق در گروه تروریستی داعش می جنگند و دولت مالزی از بازگشت آن ها هراس دارد.


روحیمی 38 ساله و فوزی 35 ساله که صاحب حساب نزد 'مایبانک' است در دادگاه متهم به کمک به تروریسم در این کشور از سال 2013 با افتتاح حساب شده اند.


این دو حامی تروریست های داعش در صورت اثبات جرم و این مساله که این جرم می تواند به مرگ فرد دیگری منجر شود، محکوم به اعدام می شوند.


براساس قوانین مالزی، در صورتی که این اتهام اثبات نشود این متهمان به حداکثر 30 سال زندان، پرداخت جریمه نقدی و ضبط شدن سایر دارایی ها محکوم می شوند.


افراط گرایی در مالزی رو به افزایش است و تحقیقات پلیس این کشور نیز نشان می دهد بیشتر مالزیایی هایی که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش عازم سوریه می شوند، ده ها هزار رینگیت (هر رینگیت حدود هشت هزار ریال) از بانک های مالزی وام گرفته اند.


برخی از این افراد وام هایی تا سقف 100 هزار رینگیت دریافت کرده اند و تمام اموال خود را نیز برای حرکت به سوریه از طریق ترکیه به فروش رسانده اند.
 

اخبار  بین الملل  - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------