آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

تعریف و تمجید ها از ملکه بریتانیا به خاطر رکوردزنی سلطنتی



فرماندار کل گفت استرالیا به مدد سلطنت طولانی و پایدار ملکه بریتانیا دارای یک حکومت با ثبات دموکراتیک است.

ملکه الیزابت دوم عصر دیروز رکورد طولانی ترین سلطنت تاریخ بریتانیا را شکست و مراسم های مختلفی در برخی کشورهای تابعه  و بریتانیا در این زمینه برگزار شد.

به گزارش عصر ایران ملکه الیزابت که در تعطیلات تابستانی در اسکاتلند به سر می برد دیروز در یک مراسم یکصدمین سالگرد افتتاح طولانی ترین خط آهن بریتانیا شرکت کرد.

الیزابت دوم 89 ساله دیروز موفق شد با عبور از رکورد 63 سال و 7 ماه و2 روز و 16 ساعت و 23 دقیقه ملکه ویکتوریا جدش تبدیل به طولانی ترین دوران سلطنتی بریتانیا و چهل و سومین پادشاه جهان در لیست طولانی ترین دوران پادشاهی ها شود.

منابع کاخ سلطنتی گفته اند ملکه خود تمایل نداشته است به خاطر رکوردزنی اش در این باره مراسم خاصی برگزار شود و این مساله را به این معنا می داند که او زیادی عمر کرده است.

ملکه انگلیس از 6 فوریه 1952 و پس از مرگ پدرش "جورج ششم" به مقام سلطنتی پادشاهی دولت های متحده در بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند، کانادا،سیلان ، پاکستان و آفریقای جنوبی رسید.

هم اینک بیش از 128 میلیون نفر در کشورهایی زندگی می کنند که ملکه به لحاظ تشریفاتی و رسمی در صدر حکومت آنان است. استرالیا و نیوزیلند از جمله این کشورها هستند.

 دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا درباره رکورد زنی ملکه الیزابت دوم گفت:" در 63 سال گذشته، علیاحضرت سنگ ثباتی برای جهان کاملا متغیر بوده است و حس فداکاری ایشان برای خدمت و انجام وظیفه نه‌تنها در بریتانیا بلکه در سراسر جهان شایسته تحسین است."

"پیتر کاسگرو" فرماندار کل استرالیا نیز دیروز در مراسم رسمی که به همین منظور در کلیسای جامع شهر کانبرا برگزار شده بود با تعریف و تمجید از ملکه انگلیس به خاطر رکورد زنی دوران سلطنت او را "بانوی تاریخی" خواند و گفت:" علیا حضرت ملکه یک نقطه عطف بزرگ در نظام دموکراتیک وست مینستر (پارلمان بریتانیا) به دست آورده است."

او گفت که استرالیا به مدد سلطنت طولانی و پایدار ملکه بریتانیا دارای یک حکومت با ثبات دموکراتیک است و افزود:" همه ما در این نقطه عطف مهم و جدی بهترین ها را برای علیا حضرت خواستاریم."

مراسم گرامی داشت رکوردزنی دوران سلطنت ملکه الیزابت دوم در کلیسای جامع شهر کانبرا

اخبار,اخبار بین الملل ,  ملکه الیزابت


او سپش با تاریخی خواندن ملکه بریتانیا گفت او پادشاهی است که نخستین نخست وزیر دوران او سیاستمداری چون وینستون چرچیل بوده است.

ملکه بریتانیا در 63 سال گذشته با 12 نخست وزیر مختلف هم عصر بوده است که نخستین انها وینستون چرچیل و واپسین آنها دیوید کامرون است.

ملکه انگلیس در لیست رکوردهای جهانی طولانی ترین دوران پادشاهی با پشت سر گذاشتن ملکه ویکتوریا در مقام چهل و سوم قرار گرفته است. هم اکنون در میان پادشاهان زنده جهان تنها "بهومیبول آدولیادج" پادشاه تایلند است که با بیش از 69 سال سلطنت رکورد طو لانی ترین دوران سلطنت را عهده دار است.

در تاریخ جهان طولانی ترین دوران پادشاهی متعلق به پادشاه اسبق سوازیلند " سوبهوزا" است. او از دسامبر سال 1899 تا سال 1982 سلطنت کرد و دوران سلطنت او 82 سال  و 254 طول روز کشید. 


عکس ازدواج ملکه با شاهزاده فیلیپ

اخبار,اخبار بین الملل ,  ملکه الیزابت


خانواده سلطنتی در مراسم ازدواج پرنس ویلیام نوه پسری بزرگ ملکه بریتانیا
اخبار,اخبار بین الملل ,  ملکه الیزابت

 اخبار بین الملل  -  عصر  ایران  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------