آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

رئیس جمهور قزاقستان؛ دختر در مسیر جانشینی بابا



وی تنها فرزند رئیس جمهور قزاقستان است که در عرصه سیاسی حضور فعال دارد. وی از سال 2003 تا 2006 رئیس حزب «اسر» بود که پس از آن با حزب حاکم «نور آتن» ادغام شد.

رئیس جمهور قزاقستان دختر خود "داریگا نظربایف" را به عنوان معاون نخست وزیر انتخاب کرد.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از العربیه، تعیین دختر " نور سلطان نظربایف" به عنوان معاون نخست وزیر، اقدامی است که وی را به جانشینی پدرش نزدیکتر می شود.
 
کشور قزاقستان، بزرگترین کشور محصور در خشکی در دنیا است که 16 میلیون نفر جمعیت دارد؛ حکومت آن از نوع جمهوری ریاستی است و رئیس جمهور در راس کشور و دولت قرار دارد.

اخبار,اخباربین الملل ,رئیس جمهور قزاقستان


رهبر زمان کمونیسم قزاقستان یعنی نورسلطان نظربایف پس از استقلال به ریاست‌جمهوری قزاقستان رسید و همچنان در این منصب باقیمانده ‌است.
 
دفتر ریاست جمهوری قزاقستان روز جمعه اعلام کرد: به دستور رییس کشور، داریگا نظربایف به عنوان معاون نخست وزیر انتخاب شد.
 
داریگا 52 سال سن دارد و پیش از این نماینده و معاون رییس پارلمان بود که بعد از پیروزی پدرش در دوره جدید ریاست جمهوری، به این سمت تعیین شد.
 
وی تنها فرزند رئیس جمهور قزاقستان است که در عرصه سیاسی حضور فعال دارد. وی از سال 2003 تا 2006 رئیس حزب «اسر» بود که پس از آن با حزب حاکم «نور آتن» ادغام شد.
 
داریگا در سال 2004 به دلیل فعالیت های همسرش "راخات علییف" در معرض رسوایی قرار گرفت. راخات به اتهام دست داشتن در پرونده آدم ربایی و قتل دو بانکدار تحت بازجویی بود.
 
بعد از این رسوایی، داریگا فعالیت های سیاسی را کنار گذاشت  اما در سال 2012 از طریق حزب اوتان به صحنه سیاست بازگشت و به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پارلمان قزاقستان انتخاب شد
 
همسر داریگا که پیش از رسوایی به عنوان معاون مدیر امنیت داخلی و سفیر قزاقستان در اتریش فعالیت می کرد در زمانی که خود را برای محاکمه در پرونده آدم ربایی آماده می کرد در زندان فوت کرد.


وی به تلاش برای کودتا علیه دولت قزاقستان نیز متهم شده بود.


  اخبار بین الملل  - عصر  ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------