آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

لابی میلیون دلاری عربستان در آمریکا برای بزک کردن وجهه در افکار عمومی



اخبار,اخبار  بین الملل  , عربستان

اکراه دولت آمریکا برای انتقاد از کارنامه سیاه ریاض در زمینه مسائل حقوق بشری تا اندازه زیادی از رویکردهای دوگانه واشنگتن در قبال کشورها ناشی می‌شود، اما ریاض اکنون به مدد پول شبکه لابی‌گری هم در آمریکا دارد.

  اسنادی که یک پایگاه افشاگر روز دوشنبه رو کرده نشان می‌دهند عربستان سعودی میلیون‌ها دلار برای ایجاد گروه‌های لابی در واشنگتن و ارائه تصویری بهتری از ریاض در رسانه‌های غربی هزینه کرده است.

در ماه‌های گذشته، سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری مانند سازمان عفو بین‌الملل از عربستان سعودی خواسته‌اند اجرای حکم اعدام «علی محمد النمر»، فعال نوجوان عربستانی، به دلیل شرکت در تظاهرات‌های ضد دولتی را متوقف کند.

دولت آمریکا از جمله معدود کشورهایی بوده که سیاست سکوت در قبال این پرونده را انتخاب کرده و از محکوم کردن تصمیم عربستان درباره آن اجتناب کرده است.

این واکنش دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا تا اندازه زیادی ناشی از تردید واشنگتن برای انتقاد از یکی از متحدان اصلی‌اش در خاورمیانه، صرفنظر از میزان سیاه بودن کارنامه‌اش در زمینه مسائل حقوق بشر است - اما در این میان، نقش یک عامل دیگر را هم نباید نادیده گرفت: شبکه لابی‌گری پرنفوذ ریاض در واشنگتن که البته با صرف میلیون‌ها دلار پول به دست آمده است.

اسناد تازه‌ای که پایگاه افشاگر «اینترسپت» رو کرده نشان می‌دهند رژیم عربستان سعودی اخیراً قراردادهایی را با چندین شرکت بزرگ امضا کرده که تخصص آنها حفظ وجهه مشتری‌هایشان در رسانه‌های جریان اصلی و تغییر دادن نحوه پوشش اخبار مربوط به آنها به نحو مطلوب و دلخواه است.

«الدرمن» که بزرگترین شرکت خصوصی در زمینه روابط عمومی است و گروه «پادستا» طرف‌های جدید قرارداد با رژیم عربستان سعودی هستند.

پایگاه اینترسپت در معرفی این دو شرکت می‌نویسد: «الدرمن که بزرگترین سازمان روابط عمومی در جهان است، به خاطر کمک به مشتری‌هایش در کسب وجهه مطلوب در رسانه‌های جریان اصلی شناخته می‌شود؛ گروه پادستا، یک شرکت لابی‌گری است که تونی پادستا آن را بنا نهاده و یکی از تأمین‌کنندگان اصلی منابع مالی برای تبلیغات هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.»

«لی‌فانگ»، افشاکننده این قراردادهای عربستان سعودی در پایگاه اینترسپت ضمن اشاره به جنایت‌های عربستان در یمن و سوابق حقوق بشری این کشور می‌نویسد در ماه گذشته با تعدادی از قانونگذاران کنگره آمریکا درباره سوابق حقوق بشر ریاض گفت‌وگو کرده اما متوجه شده که آنها علاقه‌ای به انتقاد از این کشور ندارند.

اخبار  بین الملل  - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------