آخرین اخبار بین الملل

بسته کمک مالی به اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

سنای آمریکا بسته کمک مالی به اوکراین و اسرائیل را تصویب کرد

سنای آمریکا با حمایت گسترده دو حزبی، بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان می‌شود.…

تونی بلر: باید با ایدئولوژی افراط‌گری مبارزه کرد/هدف روسیه در سوریه مشخص است



اخبار,اخبار بین الملل,گروه تروریستی داعش

نخست‌وزیر سابق انگلیس آنچه را که انحراف اسلام خواند سرچشمه بسیاری از مشکلات در خاورمیانه دانست.

به گزارش ایسنا، تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: به منظور از بین بردن افراط‌گری به چیزی بیش از توسل به زور نیاز داریم.

تونی بلر این مصاحبه را پس از آنکه روز سه‌شنبه گزارش مرکز مذهب و ژئوپلیتیک وابسته به بنیاد تونی بلر درباره افراط‌گری منتشر شد، انجام داد.

در این گزارش با عنوان «درون ذهنیت جهادی» به تحلیل تبلیغات ارائه شده از سوی گروه‌های تروریستی داعش، القاعده و جبهه النصره در مدت دو سال پرداخته شده است.

این گزارش دریافته است که این گروه‌های سلفی از ایدئولوژی‌های نسبتاً یکسانی برخوردارند و برای شکست دادن آنها باید تفسیری که آنها از اسلام ارائه می‌دهند را به چالش کشید.

تونی بلر در مصاحبه خود گفت: تا زمانی که شما ایدئولوژی افراط‌گرایانه عامل خشونت را از بین نبرید، این مقابله با خشونت تاثیری نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: شما با گرایش‌های ایدئولوژیک کلی طرف هستید که پشت همه این افراط‌گرای‌هاست. اگر شما به عنوان مثال برخی سازمان‌های خاورمیانه را در نظر بگیرید پشت آنها کسانی هستند که افراطی‌ترین حرف‌ها را می‌زنند و در حساب‌های توییتر آنها میلیون‌ها نفر آنها را دنبال می‌کنند.

وی افزود: این افراد چیزهایی را درباره یهودیان و حتی کسانی در درون مذهب خودشان که با آنها فرق دارند، می‌گویند که از نظر ما کاملا غیرپذیرش است. این همچون آبی است که در آن افراط‌گران خشونت‌طلب می‌توانند شنا کنند.

بلر تاکید کرد: اکثر پیروان دین اسلام نه حامی خشونت هستند و نه ایدئولوژی مربوط به آن. آنچه که ما درباره‌اش حرف می‌زنیم یک طرز تفکر افراط‌گرایانه رادیکال است که از سوی تعداد معدودی از افراط دنبال شده و منجر به افراط‌گری می‌شود. اما این تفکر از جانب تعداد گسترده‌تری از مردم پذیرفته می‌شود و شما باید علاوه بر خشونت و افراط‌گری با تفکر پشت آن نیز مقابله کنید.

وی تاکید کرد که کشورهایی که افراط‌گران در آن جایگاه پیدا کرده‌اند باید نظام‌های آموزشی خود را اصلاح کنند.

بلر گفت: ما باید از قدرت مذاکره خود با این کشورها استفاده کرده و از آنها بخواهیم نظام آموزشی‌ای که در هر روز به میلیون‌ها نفر یاد می‌دهد تا دیدگاهی متعصب، کوته‌نظر و متخاصم با دیدگاه‌های متفاوت را داشته باشند، اصلاح کنند.

این اصلاحات تونی بلر در حالی مطرح شد که در گزارش مربوط به مرکز مذهب و ژئوپلتیک نیز گفته شده که تبلیغات گروه‌های تروریستی داعش، القاعده و جبهه النصره مبتنی بر اصول مذهبی منحرف مشترکی هستند و تمرکز صرف بر اقدامات خشونت‌ آمیز دارند.

این گزارش گفت: وقتی آنها به یکدیگر حمله می‌کنند دیگر تفاوت‌های ایدئولوژیکی عامل درگیری نیست بلکه روشی که آنها برای تبدیل کردن این ایدئولوژی به واقعیت استفاده می‌کنند عامل درگیری است.

در ادامه این گزارش آمده است: جنبش‌های سلفی تنها در صورتی که ما ایدئولوژی آنها را درک کرده و با آن مقابله کنیم شکست خواهند خورد.

نخست‌وزیر پیشین انگلیس همچنین تاکید کرد: هدف روسیه در سوریه کاملا مشخص بوده و اساس آن حفظ منافع خود است.

وی مدعی شد: در صورتی که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت بماند آینده‌ای برای این کشور وجود نخواهد داشت.

بلر افزود: به اعتقاد من روسیه تنها به دنبال حمایت از منافع خود یعنی همان حمایت از نظام بشار اسد است یعنی مداخله آنها در سوریه در راستای گسترش نفوذ و تحقق آن چیزی است که نهایتا به دنبال آن هستند.

نخست‌وزیر پیشین انگلیس تاکید کرد: برخی هستند که به سوریه امیدوارند و می‌گویند باید از هر کسی در این کشور حمایت شود اما در پاسخ به آنها می‌گوییم بسیاری هستند که خواهان سوریه باثبات و سازش‌پذیر به لحاظ دینی هستند.

 

 اخبار بین الملل  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------