دونالد ترامپ: کشورهای عربی بخشی از خاک سوریه را تصرف کنند و پناهجویان را آنجا ساکن کنند



اخبار,اخباربین الملل,دونالد ترامپ

 کاندیدای جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا گفت: تا زمانی که پوتین داعش را مورد هدف قرار می دهد من از حملات هوایی روسیه در سوریه حمایت می کنم.

"دونالد ترامپ" پیشنهاد کرد کشورهای عربی خلیج فارس بخش هایی از خاک سوریه را تصرف کنند تا در این مناطق، پناهجویان سوریه مستقر شوند.

  "دونالد ترامپ" مهمترین کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در سال 2016 در سخنانی در شبکه آمریکایی "سی بی اس" گفت آنچه که آنگلا مرکل صدراعظم (نخست وزیر) آلمان در برابر پناهجویان انجام می دهد دیوانگی است.

ترامپ ادامه داد: حرکت های مهاجرت را دوست ندارم. مهاجران را دوست ندارم. ناآرامی هایی در آلمان وجود دارد. آنچه که مرکل در آلمان انجام داد دیوانگی بود.

هم اکنون حدود 4 میلیون نفر از شهروندان سوریه به عنوان پناهجو و آواره به خارج از این کشور فرار کرده اند. در حال حاضر شمار زیادی از پناهجویان سوریه و عراق در حال حرکت به سمت کشورهای اروپایی هستند. آلمان مهمترین مقصد مورد علاقه پناهجویان سوریه و عراق است.

با این حال ترامپ که یک میلیاردر است و قبل از این سخنان جنجال برانگیزی در مخالفت با مهاجران مکزیکی در آمریکا گفته بود از پذیرش 10 هزار پناهجو توسط کشورش حمایت کرده است.

ترامپ ادامه داد: اما استقبال و پذیرش 200 هزار نفر پناهجو؛ اگر مشخص شود آنها از داعش هستند به مانند اسب تراواست.

پیش بینی می شود آلمان در سال جاری میلادی بین 800 تا یک میلیون پناهجوی خارجی پذیرش کند. مرکل گفته است که کشورش توانایی پذیرش این تعداد از پناهجویان را دارد.

ترامپ همچنین پیشنهاد ایجاد منطقه پرواز ممنوع در بخشی از سوریه برای استقرار پناهجویان در آن را مطرح کرد.

وی افزود: کشورهای جنوب خلیج فارس باید کنترل بخشی از خاک سوریه را در دست بگیرند و در آن، منطقه امن ایجاد کنند تا افراد پناهجو در آن مستقر شوند.

این کاندیدای جمهوری خواهان آمریکا ادامه داد: وقتی بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرد امکان استفاده از زور و قدرت نظامی علیه وی وجود داشت.


ترامپ همچنین گفت که او با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توافق نظر دارد زیرا او هم به هیچ وجه از اوباما خوشش نمی آید.

وی توضیح داد: تا زمانی که پوتین داعش را مورد هدف قرار می دهد من از حملات هوایی روسیه در سوریه حمایت می کنم.


 اخبار بین الملل  -  عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------