پایان خونین عملیات پلیس فرانسه در «سنت دنی» پس از ۷ ساعت / مغز متفکر عملیات تروریستی پاریس همچنان متواری



رسانه‌ها از درگیری و تیراندازی میان پلیس فرانسه و مظنونان عملیات‌های تروریستی اخیر، در شمال پاریس خبر دادند که منجر به زخمی شدن چندین پلیس شد.

 شبکه «ال‌بی‌سی» گزارش داد در جریان عملیات پلیس فرانسه در منطقه «سنت دنی» واقع در شمال این کشور صدای تیراندازی شنیده شد. 

 

14:50 منابع پلیس فرانسه خبر دادند، «عبدالحمید اباعود» مغز متفکر عملیات تروریستی جمعه شب پاریس که هدف عملیات امروز پلیس فرانسه بود، نه در میان کشته شدگان، نه در میان دستگیر شدگان و نه در آپارتمان هدف حمله پلیس بوده است.


14:10 خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سخنگوی دولت فرانسه از اتمام عملیات ضدتروریستی پلیس فرانسه در سنت دنی در حومه شمالی شهر پاریس خبر داد.

14:03 منابع فرانسوی می‌گویند که عملیات در آپارتمان محل اختفای مظنونین پایان یافته است. یک منبع آگاه همچنین از بازداشت 7 نفر خبر داد.

 

اخبار,اخباربین الملل,تیراندازی‌های سنت دنی


۱۳:۲۰ شبکه دو فرانسه اعلام کرد، تروریست‌های حاضر در این آپارتمان برای انجام عملیات تروریستی در منطقه تجاری «لاردیفانس» آماده می‌شدند.

12:55 رسانه‌های فرانسه اعلام کردند احتمالا همه ساختمان بمب‌گذاری شده است.

12:50 ایندیپندنت خبر داد 5 افسر پلیس فرانسه در عملیات سنت دنی مجروح شدند. جراحت آنان خفیف است.

12:30 شبه الحدث خبر داد 5 مظنون در جریان عملیات سنت دنی بازداشت شدند که 3 نفر از بازداشت شدگان داخل آپارتمان محل تروریست‌ها بودند.

12:10 «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهور فرانسه با «مانوئل والس» نخست وزیر و «برنار کازونوو» وزیر کشور فرانسه در الیزه نشست فوری برگزار کرد.


۱۲:۰۰ پلیس فرانسه گفته است هنوز یک تروریست داخل ساختمان هدف عملیات ضدترویستی، در منطقه سنت دنی حاضر است.

۱۱:۵۰ ظاهرا منطقه سنت دنی آرام شده است. پلیس حاضر در منطقه آرام به نظر می‌رسد.

 
۱۱:۴۵ دادستانی فرانسه تایید کرد، ۵ مظنون در جریان عملیات ضدتروریستی سنت دنی دستگیر شدند.

۱۱:۳۰ خبرگزاری روسی اسپوتنیک خبر داد در جریان عملیات سنت دنی در شمال پاریس، ۵ مظنون دستگیر شدند.

۱۱:۱۰ اسکای نیوز خبر داد تعداد ۴ افسر پلیس فرانسه در عملیات سنت دنی مجروح شدند. پلیس فرانسه همچنین اعلام کرد تعداد تروریست‌های مسلح داخل آپارتمان، ۴ نفر است.

۱۱:۰۵ «کریستین توبیرا» وزیر دادگستری فرانسه اعلام کرد عملیات سنت دنی در آستانه پایان است.

۱۱:۰۰ یک منبع پلیس فرانسه اخبار رسانه‌ها مبنی بر اینکه دستگیری «عبدالحمید اباعود» مغز متفکر عملیات تروریستی جمعه شب هدف عملیات امروز پلیس فرانسه بوده را تأیید کرد. وی همچنین اعلام کرد که حضور اباعود در این ساختمان هنوز تایید نشده است.
 

اخبار,اخباربین الملل,تیراندازی‌های سنت دنی


۱۰:۵۰ شبکه «الحدث» خبر داد پلیس فرانسه بیم آن دارد که افراد مسلح درون آپارتمان منطقه سنت دنی چند نفر را به گروگان گرفته باشند.

۱۰:۴۰ نیروهای پلیس و ارتش فرانسه اعلام کردند عملیات نیروهای پلیس همچنان در منطقه سنت دنی در شمال پاریس ادامه دارد.

۱۰:۳۵ اسکای نیوز به نقل از رسانه‌های فرانسه نوشت، پلیس فرانسه خبر داد دو مظنون و یک رهگذر در تیراندازی‌های صبح روز چهارشنبه کشته شدند.

۱۰:۳۰ خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع رسمی این کشور تایید کرد دو مظنون شامل یک زن که با کمربند انتحاری خود را کشت، در عملیات صبح چهارشنبه کشته شدند.

۱۰:۲۰ تمامی ایستگاه‌های مترو، خطوط اتوبوسرانی و ترامواهای منطقه سنت دنی در شمال پاریس صبح امروز در پی عملیات پلیس فرانسه فعالیت خود را متوقف کرده و به حالت تعطیل درآمدند.

۱۰:۱۵ تعداد ۱۰۰ نیروی پلیس فرانسه در منطقه سنت دنی مستقر شدند.
 

اخبار,اخباربین الملل,تیراندازی‌های سنت دنی


 ۱۰:۰۰حداقل ۷ انفجار منطقه سنت دنی در شمال پاریس را هنگام عملیات پلیس لرزاند. ارتش به محل اعزام شد.

۰۹:۵۰ در تازه‌ترین خبرها، اسپوتنیک نوشت سه مظنون در شمال پاریس کشته شدند که یکی از آنان زنی بود که در عملیات انتحاری با کمربند انتحاری خود را کشت.

۰۹:۴۵خبرگزاری فرانسه نیز خبر داد هدف اصلی حمله پلیس به آپارتمانی در شمال فرانسه، دستگیری مغز متفکر عملیات تروریستی جمعه شب، «عبدالحمید اباعود»، بوده است.

۰۹:۳۰ خبرگزاری روسی اسپووتنیک نیز ابتدا خبر داد پلیس فرانسه در این عملیات دو تن از مظنونان را کشته و دو نفر دیگر از مظنونان نیز در محاصره پلیس هستند. این در حالیست که خبرگزاری فرانسه از کشته شدن یک مظنون به دست پلیس خبر داده بود.

۰۹:۱۵ «الحدث» خبر داد هدف از این عملیات بازداشت «صلاح عبدالسلام» متهم اصلی عملیات‌های تروریستی در پاریس بوده و ممکن است وی بازداشت شده باشد.

۰۹:۰۰ یکی از منابع پلیس فرانسه به رویترز گفت تیراندازی‌های سنت دنی با عملیات دستگیری مظنونان در ارتباط است. همچنین در پی این حادثه نیروهای ویژه بیشتری به منطقه سنت دنی اعزامی شد.

 

اخبار,اخباربین الملل,تیراندازی‌های سنت دنی


۰۸:۲۵ «اف بی آی« گفته است دلایلی مبنی برای تهدیدات جدی علیه دو هواپیمای فرانسوی در مسیر آمریکا به فرانسه وجود ندارد.

۰۸:۳۰ پلیس فرانسه از دستگیری سه نفر خبر داد که ممکن است صلاح عبدالسلام یکی از آن سه تن باشد.  همچنین تا کنون دو افسر پلیس فرانسه نیز زخمی شدند.

۰۸:۲۰ پلیس فرانسه از ساکنان منطقه یاد شده درخواست کرده از منازل خود خارج نشوند و در خانه ها باقی بمانند. با ادامه عملیات ضدتروریستی  پلیس فرانسه، ساکنان منطقه سنت دنی به پناه‌گاههای موقت منتقل شدند. همچنین از کارمندان این منطقه خواسته شده است امروز به محل کار خود نروند.

۰۸:۱۰ از سوی دیگر «رویترز» گزارش داد دو هواپیمای فرانسوی سه‌شنبه شب (دیشب) پس از بلند شدن از فرودگاهی در آمریکا تغییر مسیر دادند و علت آن تهدیداتی مبنی بر وجود بمب در این دو هواپیما بوده است. پرواز 65 ایرفرانس از لس‌آنجلس آمریکا راهی پاریس بود که مجبور به فرود در «سالت‌لیک‌سیتی» شده است.
 

اخبار,اخباربین الملل,تیراندازی‌های سنت دنی


۰۸:۰۵ بالگردهای فرانسوی نیز در این علمیات شرکت داشتند. پلیس برای حمله به آپارتمانی که محل تجمع تروریست‌هاست، آماده می‌شود. «عبدالحمید اباعود» یکی از متهمان اصلی حملات پاریس احتمال در آپارتمان مورد نظر، مخفی شده است.

۰۸:۰۰ بر اساس این گزارش، شاهدان عینی در نزدیکی منطقه یاد شده از شنیده شدن صدای انفجار خبر دادند. رسانه‌ها از تیراندازی و عملیات یک ساعته پلیس در منطقه سن دونی خبر دادند. همچنین در پی عملیات پلیس ایستگاه‌های مترو، خطوط اتوبوسرانی و تراموهای منطقه سنت دنی در شمال پاریس فعالیت خود را متوقف و به حالت تعطیل در آمدند.

جمعه شب هفته گذشته شماری از اعضای داعش اقدام به حملات تروریستی همزمان در چند منطقه فرانسه کردند که در آن حدود 130 تن کشته و نزدیک به 200 نفر دیگر زخمی شدند.

 

 اخبار بین الملل  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------