آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

روایت فرانس پرس از زنی که روز گذشته با کمربند انفجاری خود را در پاریس منفجر کرد / فصلی جدید در فرانسه آغاز شده است



عامل انتحاری سن دنی ،‌هرچند مرگ را به تسلیم شدن ترجیح داد ،‌برخلاف کسانی که خود را جمعه شب در خیابان های پاریس یا نزدیکی ورزشگاه « استاد دو فرانس » منفجر کردند و موجب کشته شدن 129 نفر شدند ،‌تلاش برای ارتکاب حمله ای انتحاری علیه رهگذران را انتخاب نکرد.

فرانس پرس نوشت: زنی که چهارشنبه در سن دنی در شمال پاریس جان خود را از دست داد ،‌با منفجر کردن کمربند انفجاری خود برای اینکه زنده دستگیر نشود ،‌ فصل جدیدی را در فرانسه آغاز کرد.

  سحرگاه ،‌درحالی که نیروهای پلیس ویژه فرانسه وارد آپارتمانی می شدند که در آن این زن به همراه چهار مرد حضور داشتند ،‌این زن جوان تصمیم گرفت خود را منفجر کند.

فاطمه لحانیت ،‌پژوهشگر و نویسنده گزارش « زنان انتحاری » جهاد زنانه که مرکز تحقیقات و اطلاعات فرانسه آن را منتشر کرده است در گفتگو با خبرگزاری فرانسه توضیح داد :« طرز تفکر و اصول عقاید این فرد به گونه ای بوده که او ترجیح داده است بمیرد تا بازداشت شود.»

اخبار,اخباربین الملل,عامل انتحاری سن دنی

این پژوهشگر افزود:«‌این زن با این کار به مبارزه کمک می کند و در اینجا جنسیت اهمیت زیادی ندارد. اما اینکه این زن این کار را انجام داده است قطعا تاثیر اقدام او را بر جامعه بیشتر می کند.»

هرچند برخی از زنان در طول دوسال اخیر به « سرزمین جهاد» سوریه یا عراق پیوسته اند ،‌شمار زنانی که مسیر « مردن » را برگزیده اند ،‌کم است . در میان آنان می توان به موریل دگوگ اشاره کرد .

دگوگ زن جوان تازه مسلمان شده ای بود که نوامبر 2005 خود را در عراق در مسیر یک کاروان نظامیان آمریکایی منفجر کرد.

عامل انتحاری سن دنی ،‌هرچند مرگ را به تسلیم شدن ترجیح داد ،‌برخلاف کسانی که خود را جمعه شب در خیابان های پاریس یا نزدیکی ورزشگاه « استاد دو فرانس » منفجر کردند و موجب کشته شدن 129 نفر شدند ،‌تلاش برای ارتکاب حمله ای انتحاری علیه رهگذران را انتخاب نکرد.

این کارشناس می نویسد :« مشارکت زنان در اقدامات کشتار و درد ویرانگر همواره ترکیبی از بهت و حیرت ،انزجار و علاقه عمومی است .»

وی می افزاید:« چگونه باید تمایل مرگ این زنان را که می خواهند بیمرند و همچنین کشته شوند ،‌درک کرد؟»

این کارشناس گفت :« دین اسلام در اصل به طور رسمی خودکشی را محکوم می کند و برای مسلمانان این کار بسیار نکوهیده است.»

در میان زنان انتحاری ،‌ساجده الرشاوی عراقی تبار به چشم می خورد که نوامبر 2005 تلاش کرده بود خود را در میان مدعوین یک جشن عروسی فلسطینیان در یکی از از هتل های بزرگ امان پایتخت اردن منفجر کند.

سرکردگان القاعده که او را قهرمان می پنداشتند خواستار آزادی او بودند . پس از مرگ معاذ الکساسبه خلبان اردنی که داعش او را زنده زنده در قفسی فلزی سوزاند ،‌این زن فوریه به دار مجازات اویخته شد.

اکنون گروه افراطی نیجریه ای بوکوحرام نیز بیشترین استفاده را از زنان انتحاری دارد وحتی تا جایی که دخترانی که حتی برخی از آنان زیر هفت سال سن دارند به بازارهای پرجمعیت می فرستد.در این مورد ،‌روسای آنها غالبا کنترل انفجار مواد منفجره ای که همراه دارند در اختیار دارند و مواد منفجره آنان را از فاصله دور از طریق موبایل منفجر می کنند.

مارک آنتوان پروز دو مونتکلو Marc-Antoine Pérouse de Montclos ،‌پژوهشگر موسسه تحقیقات مربوط به توسعه ، « در مایدوگوری ( شهری بزرگ در شمال نیجریه )، حملات انتحاری شکل روزانه ای به خود گرفته است .»

وی می افزاید:« اینها به ویژه زنان یا کودکان ،‌دختربچه هایی هستند که انتقام مرگ شوهران یا پدران خود را که در درگیری ها با ارتش نیجریه کشته شده اند ، می گیرند.»

انتقام از دست دادن یکی از نزدیکان نیز غالبا انگیزه عاملان انتحاری چچنی ،« بیوه های سیاه » مشهور که دهها قربانی برجا گذاشت. هرچند روحانیون گروه های افراطی به داوطلبان مرد لذت بهشت را ،‌برای زنان انتحاری چنین وعده ای در میان نیست .

 

 اخبار بین الملل  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------