شورای امنیت قطعنامه مقابله با داعش را تصویب کرد



اخبار,اخباربین الملل ,شورای امنیت

شورای امنیت به اجماع قطعنامه‌ای را برای مبارزه با داعش در مناطق تحت نفوذ این گروه تروریستی در عراق و سوریه صادر کرد.

به گزارش (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، در قطعنامه مصوب شورای امنیت تلاش‌های گسترده برای متوقف ساختن نفوذ تروریست‌های خارجی به عراق و سوریه، خشکاندن منابع مالی تروریست‌ها و ممانعت از آن تاکید شده و داعش تهدیدی جهانی و بی‌سابقه برای صلح و امنیت جهانی قلمداد شده است.

اعضای شورای امنیت در این قطعنامه مجددا مواخذه تمامی کسانی که مسئول ارتکاب اقدامات تروریستی یا نقض قوانین بین المللی انسانی یا نقض و تجاوز به حقوق بشر هستند را خواستار شدند.

در این قطعنامه بر لزوم تعجیل کشورهای عضو شورای امنیت برای تکمیل لیست مجازات‌ها در کمیته 1262 تاکید شده تا به طور بهتری با تهدیدی که داعش ایجاد کرده برخورد شود.

این قطعنامه طرحی فرانسوی است که اتخاذ تمامی تدابیر لازم برای مقابله با داعش را ضروری و مجاز می‌داند. سفیر فرانسه در سازمان ملل در سخنرانی خود گفت: نابودی داعش باید همزمان با روند سیاسی در سوریه باشد.

فرانسوا دلاته، سفیر فرانسه در سازمان ملل تاکیدکرد: تمامی کشورهای عضو شورای امنیت باید گام‌های لازم را برای نابودی داعش بردارند.

این رای گیری یک هفته بعد از حملات پاریس صورت گرفت که 130 کشته برجای گذاشته است.

این قطعنامه هرگز مسئولیت قانونی برای اقدام نظامی علیه داعش را نخواهد داد و هرگز به فصل هفت منشور سازمان ملل مراجعه نخواهد کرد. اما حمایت سیاسی جدی‌ به جنگ علیه داعش در سوریه و عراق خواهد بخشید.

این قطعنامه از کشورها می‌خواهد تا تمامی تدابیر لازم را برای هماهنگی تلاش‌ها با هدف ممانعت از اقدامات تروریستی داعش صورت دهد.


 اخبار بین الملل  -  ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------