آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

«مائوریسیو ماکری» رییس‌جمهور آرژانتین شد



اخبار,اخبار بین الملل ,رییس‌جمهور آرژانتین

خبرهای رسیده از بوئنوس آیرس حاکی از پیروزی مائوریسیو ماکری نامزد مخالف دولت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین است.

  ماکری نامزد مخالف دولت، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین که روز یکشنبه برگزار شد به پیروزی رسید.

در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین بیش از سی و دومیلیون نفر از افراد واجد شرایط رای برای انتخاب رئیس جمهور و معاون اول او به پای صندوق های رای رفتند.

دور دوم انتخابات سراسری آرژانتین برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور از میان یکی از دو نامزدهای این انتخابات، «دانیل سیولی» از حزب دولت و «مائوریسیو ماکری» از حزب ائتلاف مخالف دولت برگزار شد.

بیش از 32 میلیون آرژانتینی واجد شرایط از مجموع 41 میلیون نفر جمعیت این کشور ، به پای صندوق های رای فراخوانده شدند تا در انتخاباتی تاریخی که برای نخستین بار به دور دوم کشیده شده است، شرکت کنند.

از این تعداد، 40 هزار نفر واجد شرایط از مجموع یک میلیون نفر، در خارج از آرژانتین زندگی می کنند که رای خود را در سفارتخانه ها یا کنسولگری ها به صندوق ها انداختند.

دولت «کریستینا فرناندز د کرچنر» رئیس جمهوری آرژانتین، وعده داده بود که در ساعت 19 و سی دقیقه روز یکشنبه به وقت محلی (2بامداد دوشنبه به وقت تهران)، نخستین نتایج این انتخابات را و 4 ساعت بعد از آن نیز، پیروز انتخابات را اعلام کند.


 اخبار  بین الملل -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------