آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

انتشار اخباری از کنترل داعش بر مناطقی در غرب بیجی/اعدام‌های جدید داعش در موصل



اخبار,اخبار بین الملل , داعش

همزمان با اعدام 12 دانشجو به دست داعش در موصل منابعی در فرماندهی عملیات صلاح الدین اعلام کردند که داعش کنترل مناطقی در غرب بیجی را در دست گرفته است.

به گزارش (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، منبعی در فرماندهی عملیات صلاح الدین عراق اعلام کرد که داعش روز یکشنبه به منطقه‌ای در غرب بیجی حمله کرد و کنترل بخش‌هایی از شهرک الصینیة را در دست گرفت.

تروریست‌های داعش به شمال این شهرک حمله کرده و کنترل شرکت سیمان سازی و بخش‌هایی از منطقه مکحول را در دست گرفته و یک افسر و شش تن از همراهانش را در حمله‌ای در جنوب تکریت به قتل رساندند.

به گفته این منابع، داعش حمله شدیدی را علیه نیروهایی انجام داد که از میادین نفتی عجیل در شرق تکریت محافظت می‌کنند. در حال حاضر درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های ارتش اهداف داعش در کوه‌های حمرین را بمباران کردند.

پیش از این منابع اعلام کرده بودند که داعش از تنش‌ها میان نیروهای حزب الله عراق و شبه نظامیان شیعه در استان صلاح الدین استفاده کرده و کنترل برخی از مناطق این استان را در دست گرفته است.

از سوی دیگر احمد الجبوری، یکی از افسران پلیس نینوا در شمال عراق اعلام کرد که داعش 12 دانشجوی ساکن موصل را به اتهام مدیریت صفحه‌های مخالف با این گروه در شبکه‌های اجتماعی اعدام کرده است.

به گفته الجبوری، این دانشجویان از طریق صفحات شخصی خود در پایگاه‌های اجتماعی از داعش انتقاد کرده و مقالاتی را در مخالفت با این گروه منتشر می‌کردند.

همچنین این گروه تروریستی 19 تن از نیروهای پلیس از جمله چند افسر را در شهر موصل به اتهام همکاری با نیروهای عراقی ربود.


اخبار  بین الملل  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------