آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

دیدار 3 جانبه آمریکا، عربستان و امارات/تاکید الجبیر بر تداوم مذاکرات درباره سوریه



اخبار,اخباربین الملل ,بحران سوریه

وزیر خارجه عربستان ضمن سازنده خواندن دیدار سه جانبه خود با وزرای خارجه آمریکا و امارات در ابوظبی، تاکید کرد که مذاکرات درباره سوریه همچنان ادامه دارد و هنوز توافق درباره سرنوشت بشار اسد حاصل نشده است.

  عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در گفتگو با شبکه خبری العربیه مذاکرات خود با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در ابوظبی را سازنده خواند و به توافق بر سر ادامه چنین مذاکراتی اشاره کرد.

الجبیر تاکید کرد که مذاکرات درباره سوریه همچنان ادامه دارد و هنوز توافق درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور حاصل نشده است.

اخیرا نشست‌هایی در وین درباره سوریه برگزار شد که مقامات چند کشور جهان در آن حضور داشتند اما نتوانستند به توافق بر سر سرنوشت بشار اسد در دوره آتی دست یابند. عربستان همواره بر برکناری اسد تاکید دارد. در نشست اخیر وین با جدول زمان بندی انتقال سیاسی در سوریه توافق شد.

الجبیر همچنین تاکید کرد که هنوز موعد برگزاری کنفرانس مخالفان سوریه در ریاض مشخص نشده است.

قرار است نشست گسترده‌ای با حضور مخالفان سوریه در ریاض برگزار شود تا مخالفان بتوانند موضع یکپارچه‌ای را برای شرکت در مذاکرات با نظام سوریه اتخاذ کنند. عربستان و هم‌پیمانانش برای تقویت مواضع مخالفان تلاش می‌کنند. منابع اعلام کرده‌اند که این نشست ماه دسامبر برگزار می‌شود.

جان کری در سفر خود به منطقه روز دوشنبه وارد امارات شد و با مقامات این کشور درباره بحران سوریه و برگزاری نشست میان مخالفان سوری بحث و گفتگو کرد.

در نشست سه جانبه کری، عبدالله بن زاید آل نهیان و الجبیر درخصوص مهمترین پرونده‌های منطقه‌ای بحث و گفتگو شد.

کری در پایان دیدار خود با مسئولان اماراتی و عربستانی به تدابیر اضافی واشنگتن برای مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: ما به اقدامات برای مبارزه با تروریسم سرعت می‌بخشیم. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از حملات تروریستی اخیر در پاریس اقداماتی در زمینه استقرار نیروهای ویژه و اقدامات دیگر اتخاذ کرد.

وی به مذاکراتش با مسئولان اماراتی و عربستانی اشاره کرد و گفت: یک جبهه میان ما وجود دارد و من مطمئن هستم که داعش را شکست خواهیم داد. ما استراتژی در اختیار داریم و برای تسریع این مرحله هر اقدامی که لازم باشد، اتخاذ خواهیم کرد.

 اخبار بین الملل  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------