آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اولاند: به سوریه نیروی نظامی نمی‌فرستیم



اخبار,اخبار بین الملل ,فرانسوا اولاند

رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد که کشورش و روسیه درباره تبادل داده‌های اطلاعاتی در راستای مبارزه با داعش در سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در کنفرانسی خبری با حضور باراک اوباما، همتای آمریکایی خود گفت: دولت فرانسه در نظر ندارد برای مبارزه با داعش به خاک سوریه نیروی نظامی اعزام کند.

وی تصریح کرد: فرانسه عملیات زمینی در سوریه نخواهد داشت زیرا نیروهای محلی این نوع عملیات‌ها را انجام می‌دهند. در همین حال، اولاند تصریح کرد: فرانسه و روسیه درباره به اشتراک گذاشتن داده‌های اطلاعاتی در مسکو گفت‌وگو خواهند کرد زیرا دو کشور از این طریق می توانند همکاری های خود را علیه داعش در سوریه هماهنگ‌تر بسازند.

اولاند در رابطه با سفر آتی خود به مسکو اظهار کرد: من با پوتین توافق کرده‌ام که ما باید داده‌های اطلاعاتی خود را به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم با هماهنگی در سوریه اقدام کنیم.

وی گفت: اولویت ما در سوریه مبارزه با داعش و فراهم کردن گذار سیاسی در این کشور است.

رییس‌جمهوری فرانسه خاطرنشان کرد: به لحاظ نظامی، هدف، از میان بردن داعش در هر نقطه‌ای است و این که بتوانیم منابع مالی آن‌ها را قطع کرده و رهبرانشان را از بین ببریم.

اولاند خواستار از میان بردن شبکه‌های تروریستی و بازپس گرفتن زمین‌ها از کنترل گروه‌های وابسته به تروریسم شد و گفت: من و اوباما تصمیم گرفته‌ایم که اقدامات دو کشور در سوریه و عراق افزایش یابد.

اولاند همچنین گفت که فرانسه و آمریکا تلاش‌های خود را برای افزایش به اشتراک گذاشتن داده‌های اطلاعاتی در خصوص اهداف احتمالی در منطقه دوچندان خواهند کرد. رییس‌جمهوری فرانسه اضافه کرد، کشورش و آمریکا حملات خود را علیه داعش در عراق و سوریه تشدید خواهند کرد.

به گفته اولاند، حملات هوایی فرانسه به قلب شهرهای اشغال شده توسط گروه داعش و به مراکز فرماندهی و آموزشی این گروه صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: پاریس و واشنگتن خواستار آغاز روندی هستند که به برکناری بشار اسد از ریاست‌جمهوری سوریه منجر شود.

اولاند در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود به موضوع سرنگون شدن یک هواپیمای نظامی روسیه پرداخت و در این زمینه گفت: ناتو در حال حاضر اطمینان ندارد که هواپیمای روسی در عملیات خود در سوریه به خاک ترکیه تعرض کرده باشد.

وی ادامه داد:‌ اتفاقی که به تازگی رخ داد اتفاقی جدی است و ما از وقوع آن ناخرسند هستیم.


 اخبار بین  الملل  -  ایسنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------