آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اولین واکنش اردوغان به سقوط جنگنده روسی



اخبار,اخبار بین الملل , رجب طیب اردوغان

رئیس جمهور ترکیه گفت: سرنگون کردن جنگنده روسیه در دفاع از حریم هوایی ترکیه بوده است.

 رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در آنکارا گفت: درباره این مسئله(سرنگون کردن جنگنده روسیه) نشست فوق العاده ای برگزار کردیم و تحولاتی را که درباره این حادثه رخ داده است بررسی کردیم و بر اساس تحولاتی که شکل می گیرد تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد. متاسفانه با وجود آنکه هشدار داده بودیم ولی جنگنده های روسی به مرزهای ترکیه نزدیک شدند و آن را سرنگون کردیم. دو جنگنده به مرزهای ترکیه نزدیک شدند و یکی از این جنگنده ها سرنگون شد. این حادثه یک مسئله ساده نیست.

وی افزود: ما نمی خواهیم از این حادثه بهره برداری کنیم. ما نمی خواهیم شاهد تکرار این گونه حوادث باشیم ولی مجبور شدیم به این گونه اقدام واکنش نشان دهیم. ترکیه همیشه به روسیه درباره اقدام جنگنده های این کشور در نقض حریم هوایی ترکیه هشدار می داد. این جنگنده حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بودند. ترکیه حریم هوایی هیچ کشوری را نقض نکرد و روابط بدی را با کشورهای همسایه خود نداشته است. ترکیه همیشه تلاش می کند امنیت مرزهای این کشور و مرزهای کشورهای همسایه برقرار باشد. ترکیه این حق را دارد که از مرزهای خود حمایت کند و باید همه به این حق ترکیه احترام بگذارند. جنگنده های روسیه در سوریه مناطقی را هدف قرار می دهند که نیروهای داعش و تروریست ها حضور ندارند. جنگنده های روسی مناطقی را هدف قرار می دهند که ترک ها و اتباع وابسته به ترکیه و نزدیکان ما زندگی می کنند.

وی افزود: روس ها می گویند داعش را هدف قرار می دهند ولی در واقعیت جنایت هایی را علیه برادران ترکمان ما مرتکب می شوند. غیرنظامیان ساکن این مناطق در نتیجه این حملات آواره و در مناطق دیگر ساکن شده اند. این منطقه از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است. ما به نظام بشار اسد و حامیان وی می گوییم که هدف این حمایت ها برای حفظ نظام وی است که مردم خود را می کشد. ترکیه همیشه در کنار حق و عدالت ایستاده است و حمایت های این کشور از برادران مظلوم در سوریه ادامه خواهد یافت. اتهاماتی علیه ترکیه مطرح می کنند که کامیون های این کشور سلاح به سوریه وارد کند. این کامیون حامل کمک برای برادران ترکمان است که در برابر جنایت ها مقاومت می کنند و حمایت ما از آنان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در پی آن هستیم که منطقه امن انسانی از جرابلس تا دریای مدیترانه با حمایت متحدان ما ایجاد شود و هدف ایجاد این منطقه برای جلوگیری از اقدامات تروریستی و وحشیانه است. بیش از سیصد هزار نفر در سوریه کشته شدند و در صورتی که با طرح ترکیه در شمال سوریه برای ایجاد منطقه امن همکاری نکنند، مسئول هر فردی خواهند بود که در این کشور کشته خواهد شد. ما به برادران خود در سوریه می گوییم که روزهای زیبایی در انتظار آنان است و امیدواریم برادران ما به موفقیت برسند.


 اخبار بین الملل  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------