پوتین: جان شهروندان روسیه در ترکیه امن نیست/خلبان دوم زنده است



اخبار,اخباربین الملل ,ولادیمیر پوتین

 
رئیس‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، پس از ساقط شدن جنگنده سوخوی 24 روسیه بر فراز سوریه، نمی‌تواند احتمال رویدادهای دیگر را رد کند.

به گزارش (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: پس از آنچه که روز گذشته رخ داد، نمی‌توانیم احتمال رویدادهای دیگر را رد کنیم. اگر رویدادهای دیگری رخ دهد باید به نوعی به آن واکنش نشان دهیم. شهروندان ما در ترکیه ممکن است با خطراتی مواجه باشند که وزارت امور خارجه باید به آن رسیدگی کند. چون شهروندان ما با خطرات جدی در ترکیه روبه‌رو هستند.

وی افزود: دولت کنونی ترکیه مجددا این کشور را به سمت افراطی شدن هدایت می‌کند.

در همین حال خبرگزاری ایتارتاس به نقل از پوتین گزارش داد، رهبران ترکیه از "اسلامی‌سازی" جامعه ترکیه حمایت می‌کنند. پوتین در ادامه گفت: رهبران سیاسی ترکیه اسلامی‌سازی جامعه ترکیه را ترغیب می‌کنند و این یک مشکل است. مشکل آن تراژدی‌ای نیست که ما دیروز شاهد آن بودیم. مشکل بسیار عمیق‌تر است. ما شاهد هستیم که رهبری ترکیه در طی سال‌های گذشته سیاست عمدی حمایت از اسلامی‌سازی این کشور را در پیش گرفته است.

در همین حال پوتین ادامه داد که خلبان دوم جنگنده روسی که در نزدکی مرز سوریه با ترکیه ساقط شد، نجات پیدا کرده است. وی پس از سخنرانی سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به خبرگزاری‌های کشورش گفت: این خلبان طی یک عملیات 12 ساعته که اوایل صبح امروز پایان یافت، نجات پیدا کرد و هم‌اکنون در پایگاه هوایی روسیه در منطقه تحت کنترل دولت سوریه در امنیت کامل به سر می‌برد.


  اخبار بین الملل  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------