حمله آمریکا با 1800 کیلو بمب به انبار پول داعش



اخبار,اخبار بین الملل, داعش

داعش در تابستان سال گذشته و به هنگام اشغال شهر موصل صدها میلیون دلار پول نقد بانک مرکزی موصل را به غنیمت گرفته بود.

هواپیماهای آمریکایی بانک مرکزی داعش در شهر موصل عراق را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی در این حمله که  بر اساس اعلام سی ان ان در صبح یکشنبه صورت گرفته است،ساختمانی که از سوی داعش به عنوان بانک مرکزی مورد استفاده قرار می گرفت، با دو بمب 900 کیلویی به طور کامل تخریب شده است.

در این حمله بین 5 تا 7 غیر نظامی کشته شده اند. مقامات وزارت دفاع آمریکا گفته اند در این حمله میلیون ها دلار پول در اختیار داعش از بین رفته است.

منابع مالی و سلاح دو رکن اصلی مقاومت داعش در برابر حملات دو سال گذشته علیه این گروه بوده است.

داعش در تابستان سال گذشته و به هنگام اشغال شهر موصل صدها میلیون دلار پول نقد بانک مرکزی موصل را به غنیمت گرفته بود.مقامات محلی وقت موصل در پی اشغال این شهر از سوی داعش به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بودند. این مقامات و مقامات ارتشی و امنیتی به عدم مقاومت در برابر داعش متهم شدند.

بسیاری از منابع مالی داعش از محل فروش نفت قاچاق از طریق مرزهای سوریه و عراق با ترکیه تامین می شود. دولت ترکیه متهم شده است در این قاچاق دست دارد. دولت روسیه همزمان با افزایش تنش با ترکیه در ماه گذشته اسنادی از مسیر قاچاق نفت داعش به ترکیه از طریق تانکرهای داعش را منتشر کرده است. داعش نفت را حدود 20 درصد قیمت جهانی آن به دلال هایی در مرز ترکیه می فروشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------