انتقاد رهبر اپوزیسیون ترکیه از حملات تروریستی استانبول: سازمان های اطلاعاتی به جای تروریست ها ما را می پایند



اخبار,اخباربین الملل ,انفجار  در   ترکیه

اردوغان در اظهارات خود در محکومیت حادثه تروریستی میدان سلطان احمد به سیاست های ایران و روسیه در سوریه حمله کرد.

کمال قلچیدار اوغلو رهبر حزب اپوزیسیون "جمهوریخواه خلق" ترکیه در سخنانی با انتقاد شدید از سیاست های حزب حاکم ترکیه، این حزب و دولت اردوغان را فاقد توانایی برای اداره کشور دانست.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک قلیچدار اوغلو که در گردهمایی حزب متبوع خود سخن می گفت رهبران حزب حاکم را به بی کفایتی متهم کرد و گفت با سیاست های اشتباه آنها، ترکیه وارد دوران خطرناک هرج و مرج شده است.

او گفت در قلب توریستی ترین منطقه استانبول تروریست ها حمله انتحاری می کنند و آدم می کشند ، پس سازمان های اطلاعاتی ما کجایند؟ آن قدر سرشان به رصد کردن فعالیت های ما گرم است که وقت نمی کنند به تروریست ها برسند.

او در ادامه از اعلام ممنوعیت خبررسانی و اطلاع دهی درباره حادثه تروریستی صبح سه شنبه استانبول - که منجر به مرگ 10 نفر و زخمی شدن 15 نفر که بیشتر آنها توریست آلمانی بودند- انتقاد کرد و گفت رسانه رسمی (خبرگزاری آناتولی) هیچ خبری از جزییات این حادثه تروریستی منتشر نمی کند، چون از این کار ممنوع شده است. این چطور خبرگزاری است که نمی تواند خبر ها را منتشر کند؟

همزمان در رسانه های ترکیه تنها به اظهارات احمد داوود اوغلو و نومان کورتولموش نخست وزیر و معاون نخست وزیر بسنده شده است که گفته اند، عامل عملیات انتحاری روز سه شنبه میدان سلطان احمد استانبول کار یک تروریست داعشی سوری متولد 1988 بوده است.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دیروز در واکنش به حمله انتحاری به استانبول اعلام کرد کشورش تبدیل به هدف نخست تمامی گروه های تروریستی منطقه شده است.

او این وضعیت را نتیجه موضع اصولی ترکیه در مخالفت با هر گونه تروریسم دانست و در ادامه از سیاست های روسیه و ایران در سوریه به شدت انتقاد کرد. او ایران را به پیگیری سیاست طایفه گرایانه در منطقه متهم کرد و گفت هدف ایران از پیگیری سیاست های خود در سوریه  تنها گسترش نفوذ خود در منطقه است.

همزمان بسیاری از آژانس های گردشگری آلمانی پس از حادثه روز سه شنبه در استانبول تورهای خود به مقصد ترکیه را لغو کرده اند. آلمانی ها در میان کشورهای اروپایی بیشترین میزان توریست را به ترکیه می فرستند و حملات تروریستی و درگیر یهای داخلی اخیر در ترکیه، بر ورود گردشگران  خارجی به این کشور تاثیرات سویی گذاشته است.

 اخبار  بین الملل  -  عصر ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------